Min man har aldrig pengar!
Hej! Jag är gift sen 10 år och har barn. Pga arbete så bor vi på olika orter. Det har pågått i nästan 2 år. Första året veckopendlade, nu är han hemma varannan vecka. För ca 1 år spelade han för första gången och vann ca 40 000 kr. Vi blev jätte glada när han hade vunnit och vi började planera vad vi ska göra med pengarna. Han åkte till orten han jobbade och jag får ett meddelande tidigt på morgonen där det står " bli inte chockad när du ser på kontot". Jag blev nyfiken och gick och kollade då vi har gemensam konto. Han hade spelat bort allt vi vunnit. Jag tänkte att det var ändå vinst pengar..visst blev jag ledsen men det var inte hela världen. Han har bra lön men den senaste året så lånar jag ut pengar till honom och jag får de inte tillbaka. Jag ber honom att söka vård och han säger själv att han är deprimerad men sen kan han inte se det han gör som något problem! Jag har sagt elaka ord som att han är en dålig pappa och dålig man och massa annat. Jag vet att han älskar mig men jag kan inte lita på honom för fem öre! Jag älskar honom verkligen och idag bad jag honom att säga upp sig på jobbet om han inte vill förlora oss. Vad ska jag göra? Jag vågar inte säga allt för mycket för jag vet att han är galen och kan skada sig. Han ser bra ut, är social och är glad..om jag skulle berätta detta för någon som känner honom så skulle de aldrig tro mig.. Och alla tror att vi är det perfekta paret som aldrig bråkar! Behöver verkligen råd!