• Anonym (abc)

Försäkningskassan

hej

jag vill gärna en som svarar som kan om reglar när det gäller försäkningskassan.

för ett år sedan jag fick närstående pening från försäkningskassan jobbade lite  mindre och fick min månadslön som vanlig men jobbade extra ´de timmerna senare min smester fick jag både smestrar och nästående pengning och har sagt tll min chef och det var ok,

kommer de kontollera detta eller ?? det var för ett år sedan

hur e när man vabbar kan man vaba om man är tjänste ledig eller ledig från jobbejt?? det har jag gjort e det olaglig

• Svar på tråden Försäkningskassan
  • Försäkringskassan

Hej!

När man har semester avstår man inte från förvärvsarbete, vilket är ett av villkoren för rätt till närståendepenning. Man kan byta ut sin semesterledighet mot ledighet för vård av närstående så länge man uppfyller villkoren för rätten till närståendepenning.

Du bör ta kontakta med Kundcenter på telefonnummer 0771-524 524 angående ditt ärende. Vi har öppet måndag-fredag 8-21, lördag 8-15 och söndag 15-21.

Du har också ställt en fråga som gäller tillfällig föräldrapenning (vab). När det gäller den frågan hänvisar jag dig till ?fråga om föräldraförsäkringen? här på www.familjeliv.se

Du kan också ställa den frågan på www.facebook.com/foralder

Hälsningar

Dora, handläggare

• Anonym (abc)

Hej

vab dagar under år 2014 och 2013 om man har vabbar typ några dagar fel kan man rätta till då kan man lämna pengarna tillbaka även timner jag skulle har skrivit 7.5 timner men jag hsr dkrivirt 8 timmer. .går det rätta till det e typ 44 dagar jag kommer att betala tillbaka

• Försäkringskassan

Hej igen!

Här svarar vi på frågor som gäller sjukförsäkringen, om du har frågor om föräldraförsäkringen byter du tråd till ?Fråga om föräldraförsäkringen? och ställer din fråga där.

Om du har fått för mycket utbetalt behöver du ringa in till Kundcenter på telefon 0771-524 524 och meddela vilka datum som är felaktiga och hur många timmar eller hur stor del av dagen som är felaktigt.

Öppettider Kundcenter:

Måndag-fredag 8-21

Lördag 8-15

Söndag 15-21

Hälsningar

Agda, handläggare

Svar på tråden Försäkningskassan