• Anonym (onödigt orolig)

Kan de i vecka 7 se om det är något fel som utomkveds vid vul?

Jag har gått och oroat upp mig rejält för att få missfall. fick göra vul förra veckan och då sa dom att jag var gravid i vecka 7 och just då kunde jag inte ta in det då barnet inte var planerat alls och jag vart väldigt chockad. nu är jag/vi väldigt glada och vill inget hellre.

Om det vore något fel, skulle dom då sett det så pass tidigt? Vet att man kan få missfall senare men de sa inte så mycket då jag var väldigt chockad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-03 14:32
    Kan tillägga att jag rätt ofta har mensliknande värk, kan till och med vakna av det. Har aldrig kommit blod eller så, har vanliga flytningar och graviditetssymptom som illamående, yrsel och att brösten spänner och redan växt en del. blir orolig varje gång att det skulle vara något på g :/.

• Svar på tråden Kan de i vecka 7 se om det är något fel som utomkveds vid vul?
  • Anonym (D)

Ja, de hade kunnat se vissa saker, som om hjärtat inte börjat slå eller om det inte funnits något foster. Utomkvedes brukar ge symptom mycket tidigare än vecka 7.

• The Fugly

Utomkveds hade de sett. Väldig vanligt med mensvärk" i tidig graviditet så det betyder absolut inte att något är på gång utan är ett tecken på att livmodern växer.

• Anonym (onödigt orolig)
    Anonym (D) skrev 2014-11-03 14:35:50 följande:

Ja, de hade kunnat se vissa saker, som om hjärtat inte börjat slå eller om det inte funnits något foster. Utomkvedes brukar ge symptom mycket tidigare än vecka 7.

Ok, så om hjärtat inte hade börjat slå då hade de sagt något? Alltså de hade förstått att något var fel? Tack för svar!
    The Fugly skrev 2014-11-03 14:37:13 följande:

Utomkveds hade de sett. Väldig vanligt med mensvärk" i tidig graviditet så det betyder absolut inte att något är på gång utan är ett tecken på att livmodern växer.

Ok, tack:). Är extra orolig då jag upptäckte graviditeten sent och inte skött mig som man ska, inte druckit eller så men rökt. Har givetvis slutat helt nu, var super enkelt konstigt nog.
  • Maria 164

Ja, att fostret fastnat på rätt ställe i kroppen är en av de saker man ser vid ett så tidigt VUL, så utomkveds bör vara uteslutet. Ett pickande hjärta är också skönt att ha sett, då det minskar risken för tidigt missfall.

Mensvärk hör tyvärr till graviditeten, försök tänka på det som träningsvärk eller växtvärk istället, även om det är svårt för man är så van att reagera med att stressa iväg till toan. :)

Grattis till graviditeten!

Svar på tråden Kan de i vecka 7 se om det är något fel som utomkveds vid vul?