vart handlar ni julbordet? ica maxi vs ica
Vi gör det på maxi ni då?
julenstid.blogg.se
Vi gör det på maxi ni då?
julenstid.blogg.se
är ica eller ica maxi de ända alternativen eller?
Ica och Ica maxi är samma affär, bara det att maxi är större
Vi köper skinka på Ica Kvantum för de har från en lokal uppfödare. Likaså köper vi köttfärs där för de maler själva. Resten blir där det är mest bekvämt, hyfsat pris och om vi råkar vara där. Troligtvis Maxi för vi handlar där ganska ofta.
Köper köttfärs ifrån en lokal bonde
Grönsaker, potatis köps oftast på Lidl
Skinka köps där det är bäst sortering vilket kan variera enormt. Förra året hade lokala närbutiken godaste skinkan så då köptes den där.
Mjölkvaror är oftast Ica Maxi
gör egna sillinläggningar så sillen köper jag oftast på Maxi och tillbehören också.
Gör egen röbetssallad och bakar eget bröd - dom flesta råvarorna kommer från Maxi
Kompletteringshandlar på lokala matbutiken (tillhör inte någon kedja utan är helt egen)
Julmusten köps där den är mest prisvärd
Skinkan tar min mamma med sig, resten handlas på Willy och ICA.
mat handlas lite lite blandat, ica är inte det naturliga valet för oss...
På willys.
Har inget ICA MAXI här,bara ICA Supermarket. Där handlas det mesta och sen en del på Willys.
Ingen aning, det är ju länge till jul!!
Coop Extra, Ica Nära, Coop Forum, Ica Kvantum, City Gross och möjligtvis Hötorgshallen och/eller Söderhallarna.
Så det blir lite blandat. Allt beror på var vi/jag är när jag/vi kommer på att vi ska handla en viss sak. Förutom saluhallarna inne i stan. Åker jag dit är jag ute efter något speciellt.