• Aslan

Mirtazapin

Jag är satt på Mirtazapin 15mg. Jag ska ta en till två tabletter till natten mot oro och ångest nu till att börja med innan dosen ska trappas upp. Jag har även varit satt på zopiklon 7,5mg innan vid behov som har funkat kanon för att just somna, sen vaknar jag till och från ett par gånger under natten. Nu hoppas jag att med mirtazapinens hjälp kunna få sova, helst utan zopiklonet. Jag undrar nu över egna erfarenheter, HUR trött blir du av Mirtazapin? Om jag tar Mirtazapin vid ca 21, är jag då trött vid 22? Hur lång tid innan sänggåeende tar ni eran?

• Svar på tråden Mirtazapin
  • Oväsentlig

När jag började med dem tog det inte många min innan jag totaldäcka. Förstörde ett par kvällar i början när ja inte hade koll. Nu vet jag knappt om de funkar som "trötthetspiller" . Jag tar dem, ligger i sängen en, två timmar sen somnar jag direkt när jag försöker. Vilket jag inte gjorde tidigare. Sover även myyyycket längre nu. Innan var det 2-3h per dygn nu sovwr jag helst 12h.

• HerrFantasi

Kände en äldre person 80+ som tog ½ tablett Mirtazapin på kvällen. Efter ½ timme brukade denna däcka i fåtöljen, orkade inte ens klä av sig för natten eller borsta tänderna.

Svar på tråden Mirtazapin