• xavante

Embryot växer långsamt! Vad tror ni?

Min bebis växer för sakta och det gör mig orolig. Första vul var den 9.1 mm och blev daterad till 6+6. Enligt sm skulle jag vara i 7+3.

Nästa vul var den 22 mm och blev daterad till 8+6.

Enligt sm skulle den vara 9+6 och i förhållande till första vul så skulle den varit 9+2.

Alltså har den växt tre dagar för lite mellan första och andra vul. Och en vecka för lite enligt sm.

Hur oroad bör jag vara? Krabaten var pigg och rörde sig, hade armar och ben och viftade med händerna. Hjärtat slog fint och navelsträngen syntes med bra puls.

• Svar på tråden Embryot växer långsamt! Vad tror ni?
  • Jag är bara jag

Inte bekymrad alls eftersom VUL aldrig kan bli exakt. Några dars diffande kvittar,det viktiga är att den lever och hjärtat slår. Glad 

• blur

Jag gjorde flera vul i början av graviditeten och varje gång flyttade dom BF längre bak. När jag sedan var på RUL så blev BF exakt den dagen jag räknat ut själv enligt min ägglossning. Jag tog sprutor och har smärta vid ägglossning så var helt säker på när den var. Lita inte på VUL när det gäller datum och storlek, utgå från dess livstecken istället :)

• Tigmatropos

När jag var orolig i 7+3 pga blödning samt ett MA i bagaget så åkte jag in på koll. Hade då blivit bakflyttad 8 dagar så var inte sådär härligt positiv direkt. Första mätningen blev jag ännu mer tillbakaflyttad, varvid jag sa att "det måste vara något fel på ungen, den växer inte som den ska", hmm sa läkarne och jag förklarade. "då mäter vi igen" sa han bara, och mätte igen, och igen, och en gång till. Olika datum varje gång, samma VUL! Så flinade han och sa att "vi tar den bilden med största måtten, och så flyttar jag fram dig 3 dagar. Fostret mår prima!" Så fick jag se hjärtslag och flödet i navelsträngen. Allt som allt med de 4 bilderna så fick vi nästan en hel veckas spann.. så ta det med en nypa salt, dom ligger inte still som porslinsfigurer och låter sig mätas Solig

• Anonym (Undran)

Hur gick det för dig? Sitter i samma sits nästan nämligen. 

Svar på tråden Embryot växer långsamt! Vad tror ni?