• Jess8303

1 åring omöjlig att natta

Min lilla tjej fyllde 1 år för en vecka sedan. Vaknar runt 7 på morgonen, sover 2 ggr /dag ca 1 timme första gången o 30 min andra gången.

Hon börjar bli svärsonens dom kvällarna o igår tänkte jag att det nog var dax att bara sova 1 gång om dagen. Hon vaknade halv 2 o vid 19 mattade jag henne ( genom vaggning i famnen)

Men icke att hon skulle sova. Vaggade tills jag blev blå ( nästan )

Avbröt o myste i soffan. Eller försökte iaf. Hon somnade inte förens 20:50 o då var det ändå inte lätt att vagga tills hon somnade. Tänkte att hon nog var överträtt så idag blev det vila 2 ggr igen men inte tusan var det någon skillnad... Enormt svårsomnat. Jag vaggar på hur många sätt som helst men inget är bra.

Bara undrar om fler känner igen sig?

Jag vet ju att hon är super trött, alla tecken visas...

Tips någon?

• Svar på tråden 1 åring omöjlig att natta
  • Jess8303

Många stavfel...

Autofyll i telefonen, inte bra...

Det ska ju givetvis inte stå svärsonens utan svårsomnd.... Bl.a...

• tundra

Det tar minst en vecka, helst två innan man kan utvärdera en ny sömnrutin.

Tycker att ni avslutade försöket alldeles för snabbt.

• Pandamamma79

När vår yngsta var ca 1 år började hon med vila 1 gång om dagen. Efter lunch.

Hon var omöjlig att natta innan dess.

• Jess8303
    tundra skrev 2014-11-04 21:40:27 följande:

Det tar minst en vecka, helst två innan man kan utvärdera en ny sömnrutin.

Tycker att ni avslutade försöket alldeles för snabbt.

Avslutade försöket för snabbt?

Jag har sövt henne så här sedan födsel, men när man har stått och vaggat i över en timme så avbröt vi...avbröt det försöket.

Gjorde om samma procedur en timme senare, då tog det 30 min innan honsomnade.
  • Jess8303
    Pandamamma79 skrev 2014-11-04 21:48:09 följande:

När vår yngsta var ca 1 år började hon med vila 1 gång om dagen. Efter lunch.

Hon var omöjlig att natta innan dess.

Därför borde hon varit trött igår, sov 1 gång runt 12. Då borde hon varit trött vid 19 om hon vaknade 13:30.

Eller hon VAR trött, ramlade, gnällde, gäspade, gnuggade ögonen, gnällde, ramlade lite till o gäspade ännu mera
  • amandamoller

Jag får alltid vagga min son tills han somnar annars somnar han ALDRIG! Han sover tre gånger om dagen annars vill han upp mitt i natten.. Det är precis som att han inte vill sova för natten om han bara sovit två gånger på dagen. Omöjligt att få han att sova då :(
    Han är 10 månader nu och bör inte sova fler gånger än 2 (enligt någon?) på dagen men sån är han.. Så min son måste sova MER på dagen för att kunna sova bra på natten. Obestämd

• Annsiss

Varför vagga låter jättejobbigt, låt honom ligga i sängen och styrk honom över ryggen

Svar på tråden 1 åring omöjlig att natta