• Knight

Smart/dumt med gratis Kaffe/te på flyget?

Vi har 3 bolag att välja på, Ryan, Norwegian eller SAS dit vi åker.
    Jag uppskattar verkligen SAS som varken tjafsar om en kopp te eller annat, men går dåligt. Norwegian bjuder på läderstolar och dåligt wifi, de går också dåligt. Det snålaste bolaget av alla Ryan går kanonbra och gjorde 7 miljarder i vinst. 
    Det kanske är så att köper man en kopp kaffe eller te så köper man något till, att dela ut det gratis är billigt men det köps mindre till.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smart/dumt med gratis Kaffe/te på flyget?
  • Nyfiken gul

Ryan air skulle jag inte ens sätta min fot på om jag så fick betalt. burr... 

gratis kaffe är väl alltid bra, det är ju jag själv som avgör om jag vill gå på försäljningstricken med att köpa en bulle för 30 spänn eller inte.   

huvudsaken kaffet är gott och att jag landar tryggt dit jag ska. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nattugghla

Hmm.... Vad välja... Några hundra billigare flygresa och en kaffe för tjugo spänn eller gratis kaffe och dyrare resa?

Välj bolaget som har bäst kvalité på sin verksamhet. Väskhantering, kommer i tid, inga dolda avgifter etc. Kaffet är inte största grejen. Dessutom är det alltid koffeinfritt på flyget...

• MinnaQ

Jag flyger med Ryanair om jag får chansen. Jag är den typ av resenär som flyger med handbagage som följer reglerna,sover eller läser under resan,köper ytterst sällan något,förväntar mig inget annat än att ta mig från punkt A till punkt B, och för det betalar jag småpengar som jag kan använda till annat. Tyvärr trafikerar inte Ryanair den linje jag åker mest längre så nu är det wizz air som gäller.

• Gladskit

Jag väljer gärna bort Ryan.
    Norwegian har jag bara rest inrikes med och jag har aldrig haft problem med dem så dem skulle jag kunna resa med igen.
    SAS reste jag med (inrikes) senast i helgen, gick hur bra som helst och man fick gratis kaffe.
    Just när det gäller korta flygresor så skulle jag dock inte sakna kaffet om jag inte fick det. Ingen på vår flight vare sig tur eller retur köpte något. Utan när man befinner sig i luften 45-60 min känns det bara som ett stressmoment för personalen som ska ordna med fikat och traska fram och tillbaka med den där vagnen. Det är inget måste för mig och jag skulle inte välja SAS igen specifikt för kaffet.

• Anonym (Resvan)

Och så har Runes, jag menar Knight avreggats - spännande att se vilket det nya nickedockor blir!

• Kira2

Sen är det ju alltid koffeinfritt kaffe, det vill man ha gratis tack!

• whippo

För mig så faller Ryan Air bort då de inte trafikerar Arlanda.

SAS eller Norwegian? Har faktiskt bäst erfarenheter av Norwegian.

• Anonym (norw)

Jag tar inte hänsyn till om dryck/mat ingår. 

Flyger inte med Ryan air då jag sällan tycker att det blir billigare i slutändan. Man ska ta sig till Skavsta (betydligt längre för mig), betala parkering där, betala för bagage et.c. För mig blir det oftast Norwegian, billigt och bra. 

Händer att jag flyger med sas, men ofta är de för dyra. Trånga sittplatser, ofta skruttiga plan et.c. Jag förstår faktiskt inte vad det är man betalar för när man åker med sas. "Gratis" kaffe kanske Skrikandes Flört

Svar på tråden Smart/dumt med gratis Kaffe/te på flyget?