• Crash Man

Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska

Under tisdagens omröstning röstade 54% av medborgarna i Oregon för en legalisering av canabis för rekriotionellt bruk. Delstaten blir därmed den tredje i USA att legalisera efter Colorado och Washington.

Samma omröstning pågår även i skrivande stund i Alaska där 97% av rösterna har räknats och ja-sidan leder med 52% mot 48%. Cannabis kommer med största sannolikhet även bli lagligt där.

Detta är glädjande nyheter att se. Snöbollen fortsätter att rulla och min gissning är at inom 10 år kommer det vara lagligt i hela USA därefter är det bara en tidsfråga innan Europeiska länder följer efter.

Tyvärr så legaliserades inte medicinsk cannabis i Florida trots att det var majoritet då det krävdes att 60% stödde förslaget.

Vad tycker ni om detta glädjande eller inte?

• Svar på tråden Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska
  • Anonym (USA är inte världen)
    Anonym (heja) skrev 2014-11-06 20:49:13 följande:

Jag ville få exempel på vad du ansåg vara hotfullt eller aggressivt då jag har efter många år i debatten aldrig sett nån hota andra, mer än sådana som dig som uppmanade folk att anmäla och skada

och här slutar man att läsa, för det har knappast undgått någon i debatten vare sig det varit på FL eller annat nätforum osv att stämmningen tyvärr blir hetsk och ibland hotfull och innehåller många nedsättande kommentarer från båda sidor oavsett om man själv för fram dem eller inte.
    Att sitta och ljuga om det ger ingenting förutom att man framställer sig själv som icke trovärdig.

Nu orkar jag inte tjaffsa mer med er, en liten grupp av er har visat vad ni går för, nu är det (minst)två stycken som ni fått iväg från tråden, 'grattis', det hjälper säkert debatten och legliaseringesfrågan *suck*
  • Anonym (C)

Vad har du för sjukdom somdu vill medinicera för? Kan du inte flytta till ett ställe där du får ta droger i medicinskt syfte för att lindra dina plågor istället för att vänta tio år? När (enligt din utsago) det ska ske här i Sverige?

• Carnitas
    Anonym (USA är inte världen) skrev 2014-11-06 21:26:50 följande:
    Nu står det klart för mig att det alltså inte var ett misstag av dig

Till och med efter att jag har förklarat, att jag gav tummen upp gällande det dåliga sätt folk uppvisar så fortsätter du ju att försöka vinkla och påstå saker felaktigt, varför gör du så? in så säger du inte att dumisstog dig utan du försöker fortfarande vilket bara får mig att förstå att det inte var et misstag utan medvete gjort, otroligt fult men för att få svar en gång för alla - har JAG sagt något om dyslexi eller att du skulle ha en diagnos? ja eller nej, får se om du kan svara rakt nu istället för att fortsätta vinkla och hitta på saker.

Om man klickar på 'visa endast' så ser man hur JAG har har hållt mig till ämnet, det är först när jag reagerar på andras sätt som jag motsätter mig det.
    En klick mobbar ut och hetsar de som inte har samma åsikter. Ni förstör ju bara för er själva.
    Att man sen försöker framställa sig själv som offer när det är tvärtom är så otroligt osmakligt, fråga er varför ingen har respekt för er, det har med hur ni framför era åsikter,  jag delar inte åsikt med alla i tråden men de flesta kan olikt er föra fram sina åsikter på bra sätt därför lyssnar man också på deras åsikter.

Grattis ni har åstadkommit ingenting, tror faktiskt många som i grunden delar er åsikt inte är så glada för sättet ni beter er på, ni bidrar ju inte till legalisering eller diskussion om saken direkt som ni beter er.

Frågan kvarstår, vad är det jag ljuger om?

Du citerade ett inlägg, som var helt och hållet riktat till mig.
    Som helt handlade om mitt sätt att skriva.Noll vinkling där.
    Jag säger igen, att jag inte vet om du klaga på mitt sätt och skriva.
    Du gjort det tydligt, att du inte har nått emot i hur jag skriver.
    Så vidare diskussion, behövs inte.

Vad har du för inlägg det senaste, som varit OnT till TS eller frågan kring legalisering?
    Du pratar om mobba, om och om igen.
    Ge exempel på hur du blivit mobbad i tråden.
    Offer och annat konstigt snack, för du förklara också.

När ska du diskutera TS och ämnet kring legalisering?
    All din kraft i dina inlägg, har varit mot mig eller andra som person.
    Jag är öppen till alla frågor kring detta, är du?

• Carnitas
    Anonym (C) skrev 2014-11-06 21:33:23 följande:
    Vad har du för sjukdom somdu vill medinicera för? Kan du inte flytta till ett ställe där du får ta droger i medicinskt syfte för att lindra dina plågor istället för att vänta tio år? När (enligt din utsago) det ska ske här i Sverige?

Pratar du med mig?

Det jag medicinera mig emot, behöver jag inte längre medicinera mig för.
    Inte använt cannabis på 3år.

Sen varför ska jag flytta för, får inte jag jag ha yttrandefrihet?
    Och varför?

• Carnitas
    Anonym (USA är inte världen) skrev 2014-11-06 21:31:13 följande:
    och här slutar man att läsa, för det har knappast undgått någon i debatten vare sig det varit på FL eller annat nätforum osv att stämmningen tyvärr blir hetsk och ibland hotfull och innehåller många nedsättande kommentarer från båda sidor oavsett om man själv för fram dem eller inte.
    Att sitta och ljuga om det ger ingenting förutom att man framställer sig själv som icke trovärdig.

Nu orkar jag inte tjaffsa mer med er, en liten grupp av er har visat vad ni går för, nu är det (minst)två stycken som ni fått iväg från tråden, 'grattis', det hjälper säkert debatten och legliaseringesfrågan *suck*

Här har vi en person, som vill ha exempel på hotfullhet och aggressivitet.

Och du vägrar ge exempel.
    Jag vet varför du vägrar, så det inte finns ett enda exempel i hela tråden.

Inbilla oss, du ska prata om TS eller sakfrågan, har jag gett upp om.
    Är frågan så svår för dig?
    ** Förvirrad ** till inget om sakfrågan eller TS.

• Anonym (C)
    Carnitas skrev 2014-11-06 22:33:58 följande:

Pratar du med mig?

Det jag medicinera mig emot, behöver jag inte längre medicinera mig för.
    Inte använt cannabis på 3år.

Sen varför ska jag flytta för, får inte jag jag ha yttrandefrihet?
    Och varför?

Nej, jag menade ts.
  • Carnitas
    Anonym (C) skrev 2014-11-07 06:34:38 följande:
    Nej, jag menade ts.

Okey, men du vet det finns cannabis redan idag väl?
    Så vänta i 10år gör ingen, som vill medicinera sig med cannabis.

Själv tog jag steget, för jag var på G att bli superberoende av opiater.
    Nu när jag inte har problem längre, så tar jag varken opiater eller cannabis.
    Hade jag gått på opiater tills det blev bättre, så hade jag säkert inte klarat av att sluta.
    Många dör i kön till substitutprogrammet. Gråter

• Anonym (På tiden!)

Det är fredag och gymmet har fått sitt, nu blir det handbolls träning sedan skall jag göra som många andra. Inte dricka iaf! 

• Crash Man

Lite synd att den här tråden började handla om rättstavning, mobbning och dyslexi.

Men det är väl ödet för väldigt många trådar.

• Carnitas
    Crash Man skrev 2014-11-07 16:47:44 följande:
    Lite synd att den här tråden började handla om rättstavning, mobbning och dyslexi.

Men det är väl ödet för väldigt många trådar.

Jag försökte börja diskutera sakfrågan, men du har rätt jag borde insett efter ett antal inlägg att jag aldrig skulle få reda på vart denna mobbning var.

Så får la be om ursäkt, och hoppas det kan bli lite OT inlägg idag.

Det är otroligt fort det gått det senaste åren.
    Där nya delstater har bara rasat in på att godkänna medicinsk cannabis och nu hela 5 delstater där man legaliserat cannabis.
    Och om nu Kalifornien går och legaliserar 2016, som en del påstår kommer ske.
    Då kommer det ge ett ordentligt eko ut i världen, då man kallar Kalifornien 3:e största ekonomin(förr i alla fall).

Sen vad folk är så rädda för vet jag inte, kan vara för det är nått okänt och att de är väl indoktrinerade.

• Carnitas
    Carnitas skrev 2014-11-07 18:11:10 följande:

Jag försökte börja diskutera sakfrågan, men du har rätt jag borde insett efter ett antal inlägg att jag aldrig skulle få reda på vart denna mobbning var.

Så får la be om ursäkt, och hoppas det kan bli lite OT inlägg idag.

Det är otroligt fort det gått det senaste åren.
    Där nya delstater har bara rasat in på att godkänna medicinsk cannabis och nu hela 5 delstater där man legaliserat cannabis.
    Och om nu Kalifornien går och legaliserar 2016, som en del påstår kommer ske.
    Då kommer det ge ett ordentligt eko ut i världen, då man kallar Kalifornien 3:e största ekonomin(förr i alla fall).

Sen vad folk är så rädda för vet jag inte, kan vara för det är nått okänt och att de är väl indoktrinerade.

Haha, OnT givetvis och inte OT, sry my bad :$
  • Carnitas

Verkar som när vi ska diskutera TS och sakfrågan, så vill man inte ta diskussionen.
    Varför är det så?

Svar på tråden Glädjande nyheter Cannabis lagligt i Oregon, och Alaska