• Hmmmms

Kåkfarare ändrade bana

Har varit borta från det livet i snart 10 år och sköter mig nu. Har inte tagit några droger på tio år och vill få framtiden att fungera men livet är inte alltid lätt.

Utbildade mig efter flera år av drogmissbruk/kriminalitet och är nu utbildad ingenjör inom industri-sektorn. Efter examen var det svårt att hitta arbete direkt men för ca en månad sedan hittade jag arbete och stortrivs på företaget. Jag är provanställd i ett halvt år till o börja med och har bra lön. Problemet är att det är ofantligt mycket och göra på jobbet och man måste tänka på tusen saker samtidigt, jag är dock alltid först på jobbet och sitter långt efter att de andra åkt hem (för att visa framfötterna och samtidigt lära mig så mycket som möjligt) Detta är dock inte tillräckligt säger min kollega. Hon påstår att jag måste vara mer noggrann på jobbet, att jag slarvat lite och att det inte håller liksom... Dessutom tog chefen in mig på sitt kontor idag och sa samma sak, de gillar min personlighet och karaktär

Just nu har jag panik o är rädd att de ska sparka mig bara för att chefen gav mig en påminnelse/varning idag...

Hur stor är sannolikheten för att man ska få sluta pga slarvfel på jobbet?!

Hur blir man mer noga liksom? Jag är hela tiden rädd för att göra bort mig och tänker att jag ska göra ett bra jobb men det känns som att min chef aldrig är nöjd, vad jag än gör så finns det förbättring.

• Svar på tråden Kåkfarare ändrade bana
  • arianne03

Om du är provanställd så behöver de inte ens en anledning för att inte förlänga den, så det kan de göra om de tycker du inte är tillräckligt noggrann.

Lite mer specifikt, vad är det du slarvat med? Svårt att ge tips när man inte vet vad det gäller.

• Anonym (julle)

Slarv kan alla göra men visa AG att du är medveten om det och vill lära dig. Som ny på jobbet kan man inte allt, man är där för att lära med. Men som nämnt ovan, helt upp till arbetsgivaren att säga bye bye när som helst utan att redovisa skäl.

Svar på tråden Kåkfarare ändrade bana