Hur klara av mornarna med spädbarn och skolbarn? Det fungerar inte för mig. Hjälp!
Jag har tre barn, 7 år, 5 år och en 3 veckors gamal bebis. Bebisen vaknar på morgonen när mitt alarm går och jag går upp för att köra iväg 7åringen till skolan. Bebisen börjar skrika direkt, han har hittills haft stort behov av närhet så det är inte många minuter per dygn som han ligger och tittar snällt i tex babysittern utan vill bli buren. Idag så skrek han så taket lyfte sig medan jag i all hast fick hjälpa storasyster bre smörgås - på med kläder - ytterkläder och så iväg! Jag kan ju inte hålla i honom samtidigt som jag ska hjälpa storasyster!! Jag känner mig så otillräcklig och önskar att jag hade fyra armar.
Så fort jag tar upp honom sen så blir han tyst så det är ju inte att han är hungrig utan vill bara ständigt vara nära. Sambon jobbar mån-fre 7-16 så jag är alltid ensam på mornarna. Mitt på dagen får jag passa på att duscha, städa, tvätta osv medan han sover. Hur gör alla andra mammor/pappor på mornarna??