• TreTriss

    Äntligen gravid i Stockholm- höst/vinter 2014

    Hej!

    Jag och min man började januari 2014 med inseminationer på Sophiahemmet i Stockholm. Vi har oförklarlig barnlöshet och fått bra på alla tester!
    Tre inseminationer gav ingenting.
    Började sedan med IVF på Huddinge, kört en ET i augusti som misslyckades.
    Fick bra med ägg att frysa ner (både 2, 5, och 6-dagars) och efter en månads paus skulle vi denna månad göra FET med 5-dagars blasto,
    Testade denna cykel med ägglossningsstickor, från dag 9-18 utan att få utslag.
    Blev lite knäckt, att vänta ännu en månad och prova med stickor igen.

    Igår var cykeldag 30 och ingen mens. Så sent har den aldrig kommit.
    Tog ett graviditetstest, och jag är gravid!!
    Är i vecka 5 (4+2), och detta på helt naturlig väg. Efter över 2 års försök, helt galet!

    Finns det fler som vill följas åt?

  • Svar på tråden Äntligen gravid i Stockholm- höst/vinter 2014
  • AnnaRoos

    Åh grattis vad roligt! Får man vara med om man inte haft svårt att bli gravid? Bor i Stockholm och har just plussat med andra barnet. Måste kännas helt fantastiskt underbart för dig nu?! Då har du också bf i juli nästa år då?

  • TreTriss
    AnnaRoos skrev 2014-11-06 14:06:00 följande:

    Åh grattis vad roligt! Får man vara med om man inte haft svårt att bli gravid? Bor i Stockholm och har just plussat med andra barnet. Måste kännas helt fantastiskt underbart för dig nu?! Då har du också bf i juli nästa år då?


    Klart du får :) Grattis till ditt plus!
    Hur gammal är första barnet?

    Jajamen, ett juli-barn, precis som sin mamma :D
  • TreTriss
    AnnaRoos skrev 2014-11-07 19:44:47 följande:

    Gå med i gruppen BF Juli 2015!! :)


    Jaa följer den :) men tänkte det kunde va lite kul med sthlmsgrupp :)
  • tinylove

    hej! va kul med en sthlmstråd!!
    jag plussade idag efter vårt första IVF-försök men efter över 2års kämpande att bli gravid.
    känns overkligt men helt fantastiskt!!
    jag är 32år, har en dotter född 2010, bor i sthlm och tror att ja har bf runt 15/8-15


  • TreTriss

    Hej tjejer!

    Tog paus från tråden, då jag fick missfall.. men nu tror jag att jag är på banan igen!!

    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

    Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

    Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.


    Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!


    Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

  • tinylove
    TreTriss skrev 2014-12-18 14:08:11 följande:

    Hej tjejer!

    Tog paus från tråden, då jag fick missfall.. men nu tror jag att jag är på banan igen!!

    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

    Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

    Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

    Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

    Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?


    wow ja hoppas på att det inte är ett spökstreck! men det borde väl inte kunna ge utslag nu..
    ring o prata med gyn tycker ja

    håller tummarna
Svar på tråden Äntligen gravid i Stockholm- höst/vinter 2014