• Lisaisabell

Ryggmärgsstimulering

Jag har en fråga angående ryggmärgsstimulering. 
    För att göra en lång historia kort. 2012 fick jag bröstcancer och efter alla operationer och strålningar så fick jag ont i min arm. Detta kollades upp och jag fick då veta att jag har en skadad nerv i axeln som tyvärr inte går att operera. Jag har testat mååååånga mediciner men ingenting tycks hjälpa mot smärtan. Då kom ryggmärgsstimulering på tal. När jag kom hem från mötet med läkaren så började tankarna snurra. Jag har försökt läsa på olika forum men hittar inte svar på min fråga, så ni kanske kan hjälpa mig. 
    Då till min fråga. 
    Kan man vara gravid då man har ryggmärgsstimulering?
    Alltså är det skadligt för barnet? 

Hoppas någon här kan svara på mina frågor! :)

• Svar på tråden Ryggmärgsstimulering
  • ACTnetdoktor
    Hej!
    Jag jobbar som redaktör för sajten Netdoktor där vi publicerar artiklar om medicin och hälsa. Jag skulle gärna vilja intervjua någon som testat och blivit hjälpt av nervstimulering vid kronisk smärta. Skulle du kunna vara rätt person? Om du skulle vara intresserad av att ställa upp på en intervju, maila dina kontaktuppgifter till mig på act@netdoktor.se. Kan också säga att man får lov att vara anonym om man vill och att alla får läsa igenom och godkänna texten innan publicering. 
  • Anonym (Anonym just nu)

Hej! Hittade ditt inlägg & såg att det är några år gammalt. Vilken kamp du haft! Jag själv försöker googla mig fram till info i väntan på att få svar från sköterska. Jag har nyligen fått en ryggmärgstimulering/Scs opererad. Den har varit så lyckad smärtmässigt! Fick nyligen reda på att jag är gravid & letar själv efter svar.. Men kan inte finna så mycket. Hur gick det för dig & fick du något svar? Med vänlig hälsning 

Svar på tråden Ryggmärgsstimulering