Hur få samlivet med nynykter alkoholist att fungera när just fått barn?
Hur gör ni för att få samlivet med en partner som har beroendeproblematik att fungera när ni har småbarn tillsammans??
Vi har en underbar liten tjej på 2m, vårt första gemensamma barn och just nu är allt jättejobbigt mellan oss...
Eftersom jag ha hand om bebis mest så är jag ofta sjukt trött på kvällarna och däckar när jag ammar lillan, medans min man är nattuggla och förväntar sig att få sina behov tillfredsställda då också.
Han har ett stort behov av sex, jag har inte lika stort och nu efter FL inte alls men "tar hand" om honom ibland när det funkar med timing och energi.
Jag har endast behov av närhet = kärlek, men han ser sex som ett uttryck för kärlek så när vi inte har sex känner han sig inte älskad och drar sig undan/stänger mig ute.
Detta hör till hans sjukdomsbild.
Till saken hör att han är nynykter alkoholist och att våra olika behov av sex ofta utlöst återfall tidigare. Nu är jag inte orolig för återfall då han verkligen jobbar på sin nykterhet o går i terapi mm, men hans problematik gör vår situation ännu svårare än vad den är för "vanliga" föräldrar.
Någon som har erfarenhet av liknande situationer?
Hur får ni det att fungera?
*frustrerad*