Vet inte vad jag ska fortsätta leva för
Mår så himla kasst just nu, nere i en svacka och ser liksom ingen mening med livet längre. Tankar på att få dö finns där närvarande konstant. Tänker på mina syskon och resten av familjen att de skulle må dåligt om jag tog mitt liv så därför försöker jag ändå att orka. Men mina tankar skrämmer mig. Börjat fundera på att överdosera tabletter, kanske inte för att dö men för att få sova och inte behöva vara vaken. Plockade ur ett rakblad ur en rakhyvel häromdagen och skar mig lite också och det har jag inte gjort sen jag var tonåring, är 25 nu så känner mig bara patetisk som vill göra så.
Har en kontakt på öppenvården och är sjukskriven just nu men vågar inte berätta exakt hur illa det känns. Berättat att det är jobbigt men inte att jag ständigt funderar på hur jag ska orka leva. Tänker alltid att jag önskar att jag fick dö i sömnen och bara inte vakna mer.
Fastnat i en ond cirkel med maten också, varit inlagd för anorexia men gick sen upp men nu börjar det gå neråt igen o har ett bmi på 17,9, vet logiskt att jag skulle kunna gå upp några kg utan att bli överviktig ändå bryter jag ihop hela tiden för att jag känner mig flubbig och fet. Vill bara ner mer i vikt. Sen i slutet på augusti har jag överdoserat laxertabletter iallafall tre gr i veckan o tagit ca 20-25 tabletter åt gången, kan inte sluta, tänker varje vecka att jag ska stå ut med mat i magen men så tar jag tabletter ändå.
Hatar mitt liv. Medveten om att jag egentligen inte har något att må dåligt för därför skäms jag. Önskar jag kunde berätta för vårdpersonal hur jag mår men är rädd att bli inlåst och det vill jag inte, samtidigt känns det så sjukt ensamnt att gå runt att tänka på livet såhär svart.