Bäst kattmat från mataffär?
Vilken är den bästa blötmaten till katt från typ Ica?
Finns det någon som är ok eller är alla förkastliga?
Ikväll har jag köpt med mig
- Gourmet
- Sheba
- Pussi
- Mjau
Vilka är bäst av dessa?
Vilken är den bästa blötmaten till katt från typ Ica?
Finns det någon som är ok eller är alla förkastliga?
Ikväll har jag köpt med mig
- Gourmet
- Sheba
- Pussi
- Mjau
Vilka är bäst av dessa?
Bozita blötmat finns inte i någon mataffär. Mjau är en av de bästa blötmatssorterna som finns, det är svensktillverkat utan onödigt innehåll. Gourmet innehåller massor med socker.
Torrfoder från mataffären är big no no då de nästan bara innehåller spannmål och gör katten successivt sjuk och tjock. Vill man sin katt väl som köper man torrfoder i djuraffär.
Många av de stora torrfodertillverkarna tex Royal Canin blandar i spannmål i sin blötmat för att få ner kostnaderna.
Läs på om vad katter behöver och utgå från att de är strikta carnivorer. De första ingredienserna i innehållsförteckningen ska vara animaliskt protein, då finns det mest av det. Helst inget spannmål alls och inget tillsatt socker eller salt.
Och utgå från att de under inga omständigheter är kossor, så inget spannmål.
Och Friskis av alla de sorter är bland det sämsta man kan ge sin katt, läs innehållsförteckningen.
ICA:s portionspåsar har bra innehåll.
Bozita blötmat finns inte i någon mataffär. Mjau är en av de bästa blötmatssorterna som finns, det är svensktillverkat utan onödigt innehåll. Gourmet innehåller massor med socker.
Torrfoder från mataffären är big no no då de nästan bara innehåller spannmål och gör katten successivt sjuk och tjock. Vill man sin katt väl som köper man torrfoder i djuraffär.
Många av de stora torrfodertillverkarna tex Royal Canin blandar i spannmål i sin blötmat för att få ner kostnaderna.
Läs på om vad katter behöver och utgå från att de är strikta carnivorer. De första ingredienserna i innehållsförteckningen ska vara animaliskt protein, då finns det mest av det. Helst inget spannmål alls och inget tillsatt socker eller salt.
Och utgå från att de under inga omständigheter är kossor, så inget spannmål.
Mjau, svensktillverkat..ja det är ju bra, men innehållet är väl ändå inte från Sverige. Bara för att något är sammansatt i Sverige så behöver det ju inte vara bättre än annan mat.
Mjau, svensktillverkat..ja det är ju bra, men innehållet är väl ändå inte från Sverige. Bara för att något är sammansatt i Sverige så behöver det ju inte vara bättre än annan mat.
Mjau tillverkas av Lantmännen. De använder svenska råvaror. Undantaget är väl kanske makrillen och laxen.
Absolut, det är knivigt det där
Oja! Vi inför lag på det omedelbart. Fast då måste vi nog först öka Sveriges territorium rejält.... Tänk allt vi skulle bli av med om vi inte importerade något. Inga citrusfrukter, ingen soja, ingen.....