• Oliviasmamma10

hysterisk när hon ska till pappa.

Jag har en dotter på 4 år som vägrar åka till pappa.

Hon skriker och blir hysterisk, ledsen och springer omvägar för att pappa inte ska fånga henne. Vi har nu halvera veckorna för att hon inte fixar att va där en hel vecka. Kan tillägga att han suttit inne för våldtäkt på en 14 årig tjej. Och varit borta i ca 2 år. Varit våldsam mot henne och mig när hon var liten men enligt socialtjänsten så ska han få ha henne. Hon har sagt följande meningar till mig :" Mamma du måste lyssna på mig!" " Jag blir rädd när pappa blir arg. "" Pappa är konstig" . Och hon frågar varje dag om det är idag hon ska till pappa och säger att hon inte vill dit. Vill ju att hon ska tycka om o åka till pappa som hon tyckte för ca 4 mån sen. Ska jag tvinga henne att åka dit? Någon som har varit med om samma situation? Ibland får jag knappt på henne ytter kläderna. Hon blir rädd eller ledsen så fort vi åker mot hans område :/. Och sen brister det i gråt,panik hysteriskt humör. Tips på vad jag ska göra?:/

• Svar på tråden hysterisk när hon ska till pappa.
  • Oliviasmamma10

Nej litar inte på honom alls egentligen. Borde ha gjort det men har dåligt samvete för att jag inte fixat detta innan han kom ut. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Hon ska få vara hos mig tills vi löst detta.

• PadimeP
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-08 21:22:19 följande:

Nej litar inte på honom alls egentligen. Borde ha gjort det men har dåligt samvete för att jag inte fixat detta innan han kom ut. Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Hon ska få vara hos mig tills vi löst detta.

Ursäkta jag menar inte att vara oförskämd men du låter VÄLDIGT lugn för att släppt iväg din dotter till en man som du inte litar på på och dessutom är dömd för våldtäkt på minderårig?
  • Voodoodoll
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-08 21:22:19 följande:

Du litar inte på honom alls, din dotter är hysterisk när hon ska dit, han är dömd för våldtäkt mot minderårig... och du har inte gjort något åt detta på grund av vad???
  • PadimeP
    Voodoodoll skrev 2014-11-08 21:39:38 följande:

Du litar inte på honom alls, din dotter är hysterisk när hon ska dit, han är dömd för våldtäkt mot minderårig... och du har inte gjort något åt detta på grund av vad???

Jag undrar det med ..TS? ?
  • Naaw
    Tines skrev 2014-11-08 19:40:22 följande:

Hon känner väl dina negativa känslor gällande pappa.... och då är det väl självklart att hon inte vill dit.

Lägg av. Det är sådana som du som gör att barns känslor inte tas på allvar. Usch.
  • Oliviasmamma10

Vi har varit i kontakt med socialen och de tycker att jag ska låta honom få chansen att ha sin dotter och blivit utskälld utav dom att jag måste lita på honom och att jag inte ska tänka På vad han gjort. Men jag tycker att de resonerar galet. Egentligen vet jag inte om socialen är bra alls eller om jag ska byta.

• Långbenopluto
    Oliviasmamma10 skrev 2014-11-09 12:23:17 följande:

Vi har varit i kontakt med socialen och de tycker att jag ska låta honom få chansen att ha sin dotter och blivit utskälld utav dom att jag måste lita på honom och att jag inte ska tänka På vad han gjort. Men jag tycker att de resonerar galet. Egentligen vet jag inte om socialen är bra alls eller om jag ska byta.

Byta soc? Det kan man inte byta.....
  • mammalovis

Fyråringar kan vara rätt förståndiga ibland, lika väl som de kan ha riklig fantasi, så det är ibland svårt att veta vad som hänt.

Jag hade tagit ett samtal med henne i lugn och ro när hon för på tal om hon ska dit och säger att hon inte vill och frågat: Vad har hänt när pappa blir arg? Vad gör pappa när han blir arg? Vad gör du när pappa blir arg? Vad blir du rädd för?

Vad gör pappa när han är konstig? o s v

På så vis kanske du får fram vad det handlar om.

Om barnet kontrollfrågar om pappa varje dag och varje gång säger att det inte vill dit, då hade jag tyckt att något vore galet.

Min dotter kan vara lite så att hon inte vill åka till pappa ibland, men det går över väldigt fort. Vi har ökat ut umgänget från 2 timmar till 7 timmar sist. Efter den gången kom hon hem och sa att pappa la sig i sängen och sov. Visserligen hade han skickat bild på när han var på Halloweenfest kvällen innan så han var säkert trött, men det ger ju honom inte rätt att sova en stund de få timmarna han har henne. Innan 4 timmar/månad p g a hans problem med panikångest och suicidförsök när han mått dåligt. Vi får se hur det blir nästa gång, annars får vi dra ner umgänget igen. Jag vet ju att han gjorde samma sak när vi bodde ihop och han hade sin son i skolåldern på besök, men då var vi åtminstone två vuxna närvarande, nu är han ensam såvitt jag vet och har ju inte koll om han sover och umgängets funktion faller.

I ditt fall hade jag bett pappan att ni träffas i lekparken och båda närvarar, så du kan observera hur din dotters relation är med pappan. Ett barn ska inte vara livrädd för sin pappa. Sedan får du se om ni ska ha kontakt med Bup, så även någon utomstående psykolog får hjälpa er.

• Naaw

Dokumentera allt. Spela in vad dottern säger om pappa, hur hon reagerar, ja allt. Be om en utredning hos BUP.

• lila78

Hoppas allt går bra nu lycka till. Lyssna på din lilla tös för detta beteende hon visar är inte normalt

Svar på tråden hysterisk när hon ska till pappa.