• Anonym (Vill vilja)

Minskad sexlust sen graviditet

Jag fick barn i apirl 2013 och tappade min sexlust några månader in i graviditeten. När jag fått barn trodde jag att det skulle återgå till det normala så småningom, men fortfarande nu, när sonen är ett och ett halvt, har jag ingen direkt sexlust. Nu undrar jag om någon har tips på vad det kan bero på. Hormoner? Brist på något? Jag tänker nu rent fysiologiskt. Vi har fortfarande sex regelbundet då vi gärna vill bli gravida igen, men jag önskar förstås att jag inte skulle behöva ha sex "bara för att", utan att vara tänd. Tips???

• Svar på tråden Minskad sexlust sen graviditet
  • Anonym (Bee)

Känner igen mig i din historia, för oss tog det flera år att bli gravida och när jag väl blev gravid vågade jag inte ha sex då jag var orolig för missfall. Från att den gången vi fick till dottern så tog det över ett år innan vi hade sex igen. Så har det varit till och från nu i tre år.

Det jag upplevt som har hjälpt oss, är att vara nära, pussas och kramas ofta så det blir naturligt och inte krystat.

Vi försöker nu få till en nummer två och när vi väl har sex oftare så kommer lusten fram hos mig mer

• Anonym (Vill vilja)

Tack för tipsen! Vi försökte också länge att bli gravida. Jag var aldrig rädd för missfall, men från månad tre eller fyra blev jag så sjukt öm i underlivet att sex gjorde JÄTTEONT. Så sen blev det praktiskt taget inte något mer sex förrän efter sonen fötts. Jag ska försöka tänka på att vara mer nära sambon bara rent allmänt, så det blir mer naturligt.

Svar på tråden Minskad sexlust sen graviditet