• hairpainting

Är det ångest eller någonting annat? Hjälp!

Hej på er där ute!

Jag har en liten fråga till er angående er som drabbats av ångest eller liknande, det är nämligen så att jag det halvåret blivit, tja vad ska man säga, förändrad i beteendet och det blir bara blir värre och värre.

Jag har börjat ana någon form av ångest, de symtom jag har är:

- Hjärtklappning, tryck över bröstet och en klump i magen

- Illamående

- Ingen aptit/mättnadskänsla

- Uppjagad/stressad

- Svettningar

- Försämrad syn (som svart/vitt belägg för ögonen, ibland som silvrigt glitter ungefär)

- Sällan, men alltmer talsvårigheter

- Dissocierar väldigt ofta (som en deja-vu utan "flashback")

- Känslig fysiskt/psykiskt. Kan få ont av att stöta till något och börja gråta minsta lilla.

- Humörsvängningar, GROVA.

- Vet inte om det är hjärnspöken, men har börjat märka att jag har blivit riktigt TRÖGFATTAD. Jag hänger inte längre med i konversationer, eller jag KAN inte rättare sagt, jag har fått svårt att föra en konversation där jag ska lyssna och prata samtidigt. Det är som att jag inte hör den jag pratar med, eller att jag inte fattar vad han/hon säger.

- Dåligt minne/minnesluckor, har haft det de senaste halvåret och det blir inte bättre. Superjobbigt.

Jag tänkte ringa ungdomsmottagningen imorgon bitti och kolla om dom kan fastslå något, men skulle gärna vilja höra andras teorier också. Har tidigare varit på vårdcentralen och tagit blodprover för att kolla värden osv, men allt sådant har sett bra ut.

Ska även tillägga att jag bråkat med min pojkvän väldigt mycket de senaste dagarna och så klart har de här blivit värre då, har knappt kunnat sova/äta.

Hoppas jag får svar så fort som möjligt!!

• Svar på tråden Är det ångest eller någonting annat? Hjälp!
  • hairpainting
    Tines skrev 2014-11-09 22:23:19 följande:

Låter helt klart som ångest. 

Hur kan jag göra för att motverka det? Orkar inte må så här...
  • Långbenopluto
    hairpainting skrev 2014-11-09 22:40:50 följande:
    Hur kan jag göra för att motverka det? Orkar inte må så här...
    Ta bort all negativ stress från ditt liv som gör att du får ångest!
  • Anonym (funderar)

Har svettningar och sen helt plötsligt börjar ja frysa , känna mig febrig fast inte har feber. Glömmer saker , känner mig snurrig och hänger inte med heller ibland i vissa saker som i en bubbla. Sen har ja som klump i bröstet när ja ska försöka djup andas. Sen yrslig , ont i kroppen. Vad kan de vara blodtryck

Ångest

Stress

Svar på tråden Är det ångest eller någonting annat? Hjälp!