• flowwwer

Stanna eller gå?

Hej!

Skulle behöva lite tips på hur jag ska gå vidare i min relation. Jag och min kille har varit tillsammans i 10 år, har 2 barn ihop och jag börjar tveka på om relationen är den rätta för mig. Får så dåligt samvete över barnen när jag tänker så.

Jag och min kille har de senaste 2 åren känts mer som vänner. Passionen är borta, jag får ingen uppmärksamhet eller uppvaktning längre. Samtidigt som jag av män på jobbet får massor av uppmärksamhet och uppvaktning..

Har pratat med min kille om det här och då kommer han med en blomma efter nån dag och tror att det räcker så. Sen återgår allt till det normala igen, dvs han jobbar mycket och när han är hemma pratar han bara jobb i telefonen medans jag diskar, tvättar, städar, lagar mat och tar hand om barnen.

Jag känner mig som en singelmamma men utan förmånen att kunna träffa andra killar. Det känns som att jag är den enda av oss som försöker, för han tycker att allt fungerar fint. Har gått så långt nu så jag börjar bli sugen på att få mina behov uppfyllda på annat håll.. tror knappt han skulle bry sig ändå. Funderar på att lämna men får dåligt samvete över barnen. Är själv skilsmässobarn och vet hur jobbigt det var att byta hem varannan vecka.. Någon som kan komma med tips på hur jag ska hantera detta?

• Svar på tråden Stanna eller gå?
  • Styrkeprov

Är han medveten om hur långt du faktiskt gått i tankarna kring det här? I tidigare relationer där jag upplevt vårt förhållande mindre bra än vad killen gjort har det när jag gjort slut, och jag MÅNGA gånger innan tagit upp problematiken, kommit som blixt från klar himmel. Många män hör inte hur illa de faktiskt är och med tanke på att det är barn inblandade kanske det vore värt att verkligen kommunicera innan. Visa honom din trådstart, den ger nog ett uppvaknande.

Om du inte tror att ni har en chans, oavsett om ni hittar nya beteendemönster, ja då är det nog bättre att separera.

Svar på tråden Stanna eller gå?