• Migranten

370.000 invandrare på 5 år, hur klaras det?

370.000 invandrare på 5 år är Invandrarverkets prognos. Hur ska vi klara det eller måste Löfven arbeta gå emot MP?

• Svar på tråden 370.000 invandrare på 5 år, hur klaras det?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-30 13:25:03 följande:Skrattande
    OK. Det är ju inte lätt att föra en vettig diskussion med någon som resonerar utifrån ett sådant antagande.
    Nej, det förstås.

Lennart är ju sverigedemokrat. Vet inte om du såg det men i går hade lennart tagit in en hel del personlig info om dig

Många sverigedemokrater är rätt spattiga. Jag citerar lennarts senaste forskningsresultatSkrattande

"Har förstått att du tillhör dom 90 procenten kvinnor från mellanöstern som inte jobbar utan går hemma och gottar dig åt att svenskarna betalar för ditt leverne.

Varför tar du inte och skaffar dig ett jobb och gör rätt för dig?"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-30 13:43:46 följande:
    Nej, det förstås.

Lennart är ju sverigedemokrat. Vet inte om du såg det men i går hade lennart tagit in en hel del personlig info om dig

Många sverigedemokrater är rätt spattiga. Jag citerar lennarts senaste forskningsresultatSkrattande"Har förstått att du tillhör dom 90 procenten kvinnor från mellanöstern som inte jobbar utan går hemma och gottar dig åt att svenskarna betalar för ditt leverne.

Varför tar du inte och skaffar dig ett jobb och gör rätt för dig?"
    Jag valde att inte bemöta det och radera det i inlägget jag citerade. Det är inte värt att lägga kraft på.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-30 14:32:30 följande:
    Jag valde att inte bemöta det och radera det i inlägget jag citerade. Det är inte värt att lägga kraft på.
    Nej, inte som ett enskilt exempel men eftersom företeelsen är så oerhört vanlig bland nätaktiva sverigedemokrater så är den intressant ur ett grupperspektiv.

Kanske det är samma egenskaper hos sverigedemokraten som får hen att tro att det går att avgöra varifrån du kommer, att du är arbetslös etcetera, som innebär att hen inte kan tillgodogöra sig lättfattlig tidningstext, tillämpa enkel källkritik - eller som någon här i tråden förklara att hen vet bättre än Socialstyrelsen på vilka grunder läkarlegitimation ska utfärdas.

Alltså vad är det som gör att en så förbluffande stor andel av SD-nicken helt tycks sakna relevanskontroll?

Kan det delvis vara bristen på relevanskontroll som gör att de lockas av SD:s budskap?

Och hur representativ är gruppen nätaktiva sverigedemokrater för vanliga sverigedemokrater. 

Den sista frågan är intressant men tyvärr kan jag inte besvara den eftersom jag inte tror mig kunna veta sådant jag inte kan veta.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-30 14:57:51 följande:
    Nej, inte som ett enskilt exempel men eftersom företeelsen är så oerhört vanlig bland nätaktiva sverigedemokrater så är den intressant ur ett grupperspektiv.

Kanske det är samma egenskaper hos sverigedemokraten som får hen att tro att det går att avgöra varifrån du kommer, att du är arbetslös etcetera, som innebär att hen inte kan tillgodogöra sig lättfattlig tidningstext, tillämpa enkel källkritik - eller som någon här i tråden förklara att hen vet bättre än Socialstyrelsen på vilka grunder läkarlegitimation ska utfärdas.

Alltså vad är det som gör att en så förbluffande stor andel av SD-nicken helt tycks sakna relevanskontroll?

Kan det delvis vara bristen på relevanskontroll som gör att de lockas av SD:s budskap?

Och hur representativ är gruppen nätaktiva sverigedemokrater för vanliga sverigedemokrater. 

Den sista frågan är intressant men tyvärr kan jag inte besvara den eftersom jag inte tror mig kunna veta sådant jag inte kan veta.
    Relevanskontroll, impulskontroll och respekt för andra människor är sådant som saknas oroväckande ofta.

Ja, den sista frågan och den före är intressanta, men hur tar man reda på det?

Intressant diskussion, men OT för den här tråden liksom vederbörandes påhittade "sanningar" om min person.
  • habiti

kan libanon ta emot 2 miljoner, så kan stora rika sverige ta emot 10 miljoner.

• Zelzal

370.000 på 5 år är en lögn.
    Som det ser ut just nu så kommer det att komma över 370.000 på drygt 2 år,då invandringen ligger på drygt 200.000/år,plus efterföljande anhörighetsinvandring.

• Bagger
    habiti skrev 2014-11-30 15:43:22 följande:

Hur, vem ska betala och finns det inga länder emellan?

• Svt

Varför?
  • Dur och moll

Vad är kostnaderna där och här tror du?
  • asta66
    Svt skrev 2014-12-02 00:45:31 följande:
    Varför?
    För att det kan ju även drabba oss.
  • Froststar

För att Libanon gör det på samma premisser som vi. Eller vad menar du?
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
Svar på tråden 370.000 invandrare på 5 år, hur klaras det?