• mcflurry

Resa t Mallorca med barn...tips på hotell

Vi ska resa till mallorca i sommar, 2 barn på 5 och 3 år...
    vi vill ha bamseklubb, och nära till havet och staden..kan ni tipsa om ett bra hotell?? och tipsa om andra bra saker?? som man kanske bör tänka på om man reser till mallorca eller vad man bör se/göra?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Resa t Mallorca med barn...tips på hotell
  • Anna84

Kan rekommendera er Sunwing Resort i Alcudia! Perfekt läge vid stranden (långgrunt)och bara en lite promenad in till hamnen....allt i närhet till hotellet! Där har ni ju barnklubb, kvällsshower och en massa aktiviteter för barnen!

Annars Alcudia Garden, ligger gatan ovanför stranden, dvs väldigt nära också....har en barnklubb dock internationell så där pratar de engelska med barnen....annars är hotellet väldigt bra och barnvänligt!

Sen skulle jag rekommendera att ta er ner till södra sidan och till PalmaNova för att gå till Aqualand, där är d delfinshow och en massa andra fiskar som är kul för barn att se.

Staden Palma i sig har underbar shopping....

• Duckan

Viva Blue Star, Alcudia alt Viva Palmanova. Det finns även gratis barnklubb (vår dotter då 5 år föredrog den) som har aktiviteter varje heltimme. Samma gäng som håller i mini-discot. Show på hotellet varje kväll. Bra poolområde, minilivs och ok restaurang på hotellet.

• mcflurry
    Anna84 skrev 2014-11-11 09:50:40 följande:

Kan rekommendera er Sunwing Resort i Alcudia! Perfekt läge vid stranden (långgrunt)och bara en lite promenad in till hamnen....allt i närhet till hotellet! Där har ni ju barnklubb, kvällsshower och en massa aktiviteter för barnen!

Annars Alcudia Garden, ligger gatan ovanför stranden, dvs väldigt nära också....har en barnklubb dock internationell så där pratar de engelska med barnen....annars är hotellet väldigt bra och barnvänligt!

Sen skulle jag rekommendera att ta er ner till södra sidan och till PalmaNova för att gå till Aqualand, där är d delfinshow och en massa andra fiskar som är kul för barn att se.

Staden Palma i sig har underbar shopping....

Sunwing resort?? E det ett hotell?? är inte det hela konceptet hos ving? Hur vet jag vilkethotell jag ska ta?
Svar på tråden Resa t Mallorca med barn...tips på hotell