• mallar

Floridatips mottages gärna!

I december åker vi en månad till Florida med våran då 11 månader gamla dotter. Två veckor i Fort Lauderdale och två veckor i Clearwater. Vi har hyrt hus på båda ställena.

Tar gärna emot tips på ¨vad man bör tänka på. Vad ska vi ta med? vad kan vi köpa där? Vad bör vi besöka? Vad ska man skippa? Allt tips mottages tacksamt.

Och hur ska vi klara av flygresan dit och hem (nio timmars direktflyg)?

• Svar på tråden Floridatips mottages gärna!
  • Dixie

Ta med välling om hon dricker det - annars kan ni köpa det mesta på plats! 

Söder om Clearwater, vid Fort Myers Beach ligger Sanibel Island - väl värt en dagsutflykt! 

Vi brukar alltid passa på att köpa mycket barnkläder på outlets - finns på flera ställen i Florida, mina favoritemärken är Osh Kosh och även Carters! 

• mallar
    Dixie skrev 2014-11-11 11:41:47 följande:

Ta med välling om hon dricker det - annars kan ni köpa det mesta på plats! 

Söder om Clearwater, vid Fort Myers Beach ligger Sanibel Island - väl värt en dagsutflykt! 

Vi brukar alltid passa på att köpa mycket barnkläder på outlets - finns på flera ställen i Florida, mina favoritemärken är Osh Kosh och även Carters! 

Tack för bra tips. Ja välling och gröt tänkte vi ta med. Hur är det med barnmat där? Kan man köpa burkmat?
  • Dixie
    mallar skrev 2014-11-11 16:20:07 följande:
    Tack för bra tips. Ja välling och gröt tänkte vi ta med. Hur är det med barnmat där? Kan man köpa burkmat?
    ja - det finns en del burkmat - men i den åldern har mina barn ätit samma mat som vi gör, så jag har inte köpt så mycket barnmat där. 
    Fruktpure, typ Ellas kitchen påsar, har vi alltid köpt där - smidigt att ha med som mellanmål när man är på utflykt tex! 
  • JPT

När ni är i Clearwater kan ni åka till Honeymoon island state park (info finns på http://www.floridastateparks.org/honeymoonisland/). Lugnt, skönt och fint! 

Annars var stranden i Clearwater beach fantastisk. Vi var där i början av november för några år sen och även om det blev varmt på dagen blev sanden aldrig het. På morgonen och kvällen blev det ofta kyligt, så ta gärna med den del lite varmare kläder också. 

Svar på tråden Floridatips mottages gärna!