• Dasha

några frågor (fyller 5 år)

hej!
    min dotter ska ha ett 5-årskalas och jag är nervös, jag har aldrig haft nån förut.

jag har några frågor:

1. vilka låtar rekommenderar ni för dansa-pausa leken?

2. hur ser barndisko ut för 5-åriga tjejer?

3. ska föräldrar sitta vid samma bordet eller vid ett bord bredvid så de inte blir blyga?

4. vilka leksaker är bra att ha inne för fri lek (vi firar i en festlokal)?

tack på förhand

• Svar på tråden några frågor (fyller 5 år)
  • fluu

1. Finns Absolute kidz fortfarande? Det i så fall. Annars en blandning av topplistemusik och musik från populära filmer, typ frost.

2. Musik, gott att äta, lite lekar, kanske något pyssel. Behövs inte så mycket.

3. Barnen vid eget bord helt klart. Det är ju kalas och de vill säkert vara lite ifred med kompisarna.

4. Spel och pysselgrejer.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dasha

tack så mycket!

spel och pysselgrejer?
    vi har massor med bordspel men det vill de nog inte ka på ett kalas? passar mer när en-två kompisar är hemma på besök. Samma med puzzles.
    pärlor och plattor har de säkert fått nog av på förskolan. Samma med fylla i-tekningar.

Fast kanske papper och pennor?

• fluu
    Dasha skrev 2014-11-12 15:07:01 följande:
    tack så mycket!

spel och pysselgrejer?
    vi har massor med bordspel men det vill de nog inte ka på ett kalas? passar mer när en-två kompisar är hemma på besök. Samma med puzzles.
    pärlor och plattor har de säkert fått nog av på förskolan. Samma med fylla i-tekningar.

Fast kanske papper och pennor?
    Tänker mer spel som twister och sådant. Spel där flera kan vara med och som inte är stillasittande. Ett bra pyssel på kalas är att istället för godispåsar så kan barnen få trä godis på snöre och göra halsband. Brukar vara uppskattat. Ska kalaset vara inom snar framtid så är nog julpyssel kul. Göra smällkarameller och veckade hjärtan kanske.
    Rita teckningar är också oftast kul. Ska pysselstunden läggas först så kan det nog vara kul om barnen får göra någon dekoration till kalset, en girlang kanske. Det är lätt att göra och alla kan vara med.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden några frågor (fyller 5 år)