• Anonym (Tappat lusten)

Sex terapi- hjälp finns!!!!!!

Hejsan
    jag och min man hade jätte problem med sexet. Vi hamnade i den sk nej inte idag cirkeln.

Ville med denna tråden säga att det faktiskt finns hjälp att få .
    Vi sökte läkare, psykolog parterpi men inget inget funkade. Hittade sedan sexterapi, detta var vändningen. Shit vad kul vi har idag tror ärligt talat inte att det hade fungerat om vi inte hade genomgått terapin.

har ni några frågor så svarar jag gärna- vill hjälpa fler då folk inte vet om att detta finns- de gjorde inte jag heller!!!

Det finns hopp 

• Svar på tråden Sex terapi- hjälp finns!!!!!!
  • MikNis

Varför skriver du inte mer detaljerat om det i trådstarten och evt länkar til terapeuten ifråga?

• Anonym (Tappat lusten)

Trodde faktiskt inte man fick göra reklam för företag på forumet:/
    Tänkte kanske mer berätta och ge lite tips om nån ville ha. Är man sen intresserad kan ja såklart tipsa om vart vi gick men det var inte sytet med mitt inlägg

• Rosemary

Jag tror kanske det spelar mindre roll exakt vart man går, huvudsaken är att man hittar en sex/relationsexpert som man känner förtroende för och att man är med på att jobba själv för en förändring. 

Tycker ditt inlägg är jättebra, TS, det behövs konstruktiva och positiva tips i sådana här frågor. Jag kan också vittna om att terapi hjälper, dock har det bara hjälpt mig, inte mitt ex eller vårt förhållande. Han var emot hela grejen och satt bara och surade under samtalen, men jag lärde mig otroligt mycket och kan numera se exakt vad som gick snett mellan honom och mig.

Jag är otroligt glad över de insikter jag har fått, jag har fått en ny syn på sex efter terapin och kommer att kunna använda mig av det jag har lärt mig i framtiden, det är jag övertygad om. 

Svar på tråden Sex terapi- hjälp finns!!!!!!