• guchi

Irritabilitet och dagen är åt skogen

Och så var det det där med OCD och att få ingenting gjort när man ska ha allting gjort. Mår som bäst, enbart då jag håller igång och har ordning på saker och ting. Om jag inte gör det jag ska i en viss ordning skiter sig hela dagen och jag får börja om från början. Det spelar ingen roll vad jag får för tips, min OCD hjärna har sitt eget tänk och jag har inte alternativ ser det ut som.

Hur brukar ni andra med OCD göra för att hålla humöret uppe då det du ska ha gjort inte blir det ?
    Jag försöker slappna av, men det är som om en andra halva av mig är borta när jag inte har ordning eller kontroll. Med kontroll menar jag då att ha koll på alla detaljer (tusentals) helst samtidigt... haha

• Svar på tråden Irritabilitet och dagen är åt skogen
  • guchi

Jag vet, vi med OCD kan vara helt bäng. Om jag exv. inte bäddat sängen först så förmår jag inte välja färg på nagellack osv.

• guchi

Efter flera omskrivna listor, med detaljerad ordning på allt som ska göras har jag bara kommit till punkt 54 innan 100 då först kan jag göra uppgift 1 av 5. Det som normalt sett tar 2 timmar tar tre dagar för mig att göra eller så gör jag ingenting, men nu är jag igång igen så känns det bättrre. Ska hålla på tills jag är klar, skiter i om det blir klockan tre på natten. Jag måste hinna ikapp in hjärna Demon

• guchi

Haha det är för jävligt! Hela dagen har gått och det är inte förrns nu jag kan börja med den vanliga klassiska städningen, eller ja innan det måste jag göra några saker till, men det verkar som att jag blir klar i tid idag och kan avancera det hela imorgon. Jag har överträffat mig själv, är i fas med min hjärna igen men det tar nästan all min lediga tid att få vardagen att gå ihop.

• guchi

Efter städningen ska jag hinna med mer saker och sen, när allting är klart så kan jag välja färg på nagellacket annars blir det fel och det var det som var dagens uppgift egentligen. Förstår ni då hur handikappande detta kan vara för en del. När jag skriver avancera det hela så menar jag en allt mer detaljerad lista av allt jag såg på vägen som ännu måste göras, en mer genomgående putsning av varenda jävla fläck i kylen, på golvet, putsa listor...

• guchi

Har inte börjat städa än, men snart. Samblars

• guchi

Blev inte riktigt klar, men så är det ... har stått på fötterna sedan 16.00 idag. Åt min frukost nyss hehe

Svar på tråden Irritabilitet och dagen är åt skogen