• Anonym (hkl)

Person väldigt förvirrad, slutar med droger hemma, vad göra.

Detta hade jag förstås inte rekommenderat, men personen har ej varit ärlig angående sin dosering av benso till vården, och åkte dessutom på en lvm-anmälan pga en överdos av en annan drog (som han bara tagit ett par gånger, dock slutade det illa.)
    Alltså för att matcha UP och slippa lvm har nu personen tvärslutat med benso och hasch.
    Har själv slutat med höga doser benso, så som 20mg xanor om dagen på detta sätt. Plågsamt och förvirrande, men har inte upplevt att jag varit i fara direkt.
    Men nu har han börjat få för sig saker som inte har hänt, även "byter ut ord" kallar madrass för rullstol exempelvis. Lägger till siffror efter ord. Som "Hej78." Glömmer saker som precis hänt. Tror jag snott pengar av honom som han precis fått av mig. Sover hela tiden, detta brukar jag personligen inte kunna alls vid benso-at.
    Jag vet att han inte tar något annat, eftersom jag hela tiden är närvarande. Han vill INTE till sjukhus. Får gärna råd av någon som jobbar i vård eller har egen erfarenhet av droger. Hade lagt tråden på flashback om det inte vore för att han hänger där.
  • Svar på tråden Person väldigt förvirrad, slutar med droger hemma, vad göra.
  • krompa

Skicka en fråga till 1177.se. Då kommer du få svar av vårdpersonal och ev ett nummer du kan ringa för stöd.

• Anonym (Tt)

Den enda abstinens man faktiskt kan dö av är efter alkohol och benso. Tror din vän behöver läkarvård!

• Anonym (hkl)
    Anonym (Tt) skrev 2014-11-15 18:45:40 följande:

Den enda abstinens man faktiskt kan dö av är efter alkohol och benso. Tror din vän behöver läkarvård!

Tror jag med, men jag har redan fixat detta flera ggr. 
    Han vägrar. Idag är han dock lite mindre förvirrad.
Svar på tråden Person väldigt förvirrad, slutar med droger hemma, vad göra.