• GretaJohannaC

    Födelsedagsaktivkteter, tips?

    Vår äldsta fyller snart 8år och vi vet inte riktigt vad vi kan hitta på för henne. Barnkalas är inte aktuellt pga hur dottern mår just nu och jag och hennes pappa känner inte att vi riktigt orkar med det. Vi vill ju dock uppmärksamma hennes dag ändå. Tyvärr har vi allt annat än gott om pengar, så några dyra aktiviteter går bort. Precis som fysiskt ansträngande aktiviteter går bort.

    Vi försöker gnugga geniknölarna för att hitta på något, men det är svårt, och det börjar dra ihop sig.

    Är det någon som har något tips?

  • Svar på tråden Födelsedagsaktivkteter, tips?
  • Dixie

    När våra barn fyller år får de välja mat själv, frukost (lunch om vi är hemma) och sedan middag - det kan kanske vara något - inte så ansträngande eller dyrt, men lite speciellt för födelsedagsgrisen! 

  • GretaJohannaC

    Tack för svar! :D

    Ja, vi har alltid haft så att man får välja middag på sin födelsedag :) Bio går vi också ofta på, då det är en bra aktivitet för henne. Tyvärr bor vi i en liten stad och det är inte alltid det går någon barnfilm här :( På torsdagar kommer bioprogrammet ut för kommande veckan, så det är svårt att planera bio i förväg dessvärre.

  • GretaJohannaC

    Tårta tycker hon inte om, men presenter får hon såklart :) Och ja, lite mer än så vill vi göra eftersom det inte blir något barnkalas i år.

    Vi har dock en plan nu, tror vi. Vi tänkte överraska henne med lite bowling och sedan middag på restaurang. Där kommer mina föräldrar och min syster med sin familj också vara med :)

Svar på tråden Födelsedagsaktivkteter, tips?