Bra proteinrik mat om man vill gå ner i vikt
Jag är ganska så småtjock efter alltför mycket alkohol och det är jag inte alls nöjd med, då undrar jag, ni som är smala, vad äter ni helt enkelt? Vad kan ni rekommendera?
Jag är ganska så småtjock efter alltför mycket alkohol och det är jag inte alls nöjd med, då undrar jag, ni som är smala, vad äter ni helt enkelt? Vad kan ni rekommendera?
At vanlig mat, men dra ner på alkohol, socker, fett och ev kolhydrater. Håll det onyttiga till en liten mängd på helgen, motionera regelbundet, och du kommer att gå ner i vikt. At mycket gronsaker, en rimlig mängd proteiner (kott, ägg, skaldjur, etc), lite frukt, och en mindre mängd kolhydrater (potatis, ris, pasta, couscous, etc).
Eftersom folk kommer hit med tips tagna från pseudovetenskap så återupprepar jag mig: Ät vad du vill så länge du har kaloriunderskott och får i dig vitaminer mineraler protein och kolhydrater.
Ännu mer förkortat:
Ät vad du vill men ät någon frukt/grönsak då och då.
Ett bra sätt hade väl varit att leva mer som förr, när det var mer kämpigt att laga mat: först springa ikapp hönan, sedan nacka den och därefter plocka den. Sen ska man ta ut inkråmet och SEN kan man stoppa in den i ugnen. Går ju åt många kalorier på att laga mat då
Fast så är det få som kan leva.
Ät vad du vill så länge du har kaloriunderskott och får i dig vitaminer mineraler protein och kolhydrater.
Eftersom folk kommer hit med tips tagna från pseudovetenskap så återupprepar jag mig: Ät vad du vill så länge du har kaloriunderskott och får i dig vitaminer mineraler protein och kolhydrater.
Ännu mer förkortat:
Ät vad du vill men ät någon frukt/grönsak då och då.
"så länge du har kaloriunderskott" betyder knappast mycket for TS om du läser hela tråden, därfor anser jag det riskabelt att säga man kan äta vad man vill".
"så länge du har kaloriunderskott" betyder knappast mycket for TS om du läser hela tråden, därfor anser jag det riskabelt att säga man kan äta vad man vill".