• januari2015

Ska ni vaccinera er mot influensan?

Hej!
    jag går i valet och kvalet om jag ska vaccinera mig mot influensan. Som gravid i vecka 33 är jag i högrisk men jag tycker samtidigt att det känns lite läskigt att ta ett vaccin med barn i magen. Hur ska ni göra? Igår hos BM berättade jag att det inte blir någon vaccinering och då började hon snacka om hur många som dog under svininfluensan och som låg i respirator och barn som dog i magen så nu är jag verkligen osäker...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot influensan?
  • isabellab

Blev fel när jag röstade, jag har tagit det och det var självklart för mig.

Säsongsvaccinets grund är inget nytt och något man gjort i evigheter. Att kunna skydda barnet, och mig själv, på ett sånt sätt är en självklarhet för mig.

• Smulan 89

Nej, är gravid i v 20+6 och kommer inte att vaccinera mig.
    Detta vaccin är inte samma som det emot svininfluensan som man kunde ta för några år sen.
    Min son ska få vaccinet då han har en kronisk sjukdom och hans läkare har bestämt att han ska få det.

• Grynet2010

Aldrig, är undersköterska och vet vad dom innehåller och vet att vaccinet INTE skyddar mot influensan. Det var ju till och med läkare som gick ut med detta på svt förra veckan. Kylarvätska m.m skyddar inte mot sjukdomar.

• Anonym (BB King)

Nej det ska jag inte, har aldrig gjort. Har åkt på flunsan en gång i mitt liv, det var 1998 och jag var riktigt jävla dålig i ca en vecka, det var inte kul. Men har inte heller den skräcken mot vaccin som många har.

• Sunnan

Jepp, har redan tagit det.
    Dels för att jag/vi tillhör en riskgrupp. Men framförallt för att jag ska föda mitt under högsäsongen för influensa och en förlossning med 40 graders feber känns ju sådär lockande.

Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot influensan?