• Paino

Killar, stöter ni på tjejer?

Eller har ni, som mig, slutat att försöka?
    Jag har alltid varit singel, och är över 40.
    Det har ofta känts orättvist när jag sett folk runt mig hur lätt de får nya partners, vissa är knappt singlar en vecka.
    Nyligen är det en bekant som är 16 år. Hon skulle få killbesök häromdagen, en klasskamrat. Nåt sånt hände aldrig mig i den åldern. Inte i 20-års åldern heller. Jag har försökt, har stött på många tjejer, både arbetskamrater, helt okända och tjejer från nätet.
    Ofta blev jag behandlad som luft, eller fick höra hur de hade andra strul på gång osv.
    Jag blev av med oskulden när jag var 35. Innan dess fick jag bl.a. nobben av en tjej för att jag var oskuld. Allt det här har varit jobbigt för mig genom åren.
    Det är ironiskt att nu det senaste året så har flera kvinnor visat intresse.
    När jag inte har nåt självförtroende, och låg självkänsla.

• Svar på tråden Killar, stöter ni på tjejer?
  • Anonym (Jesus)
    Anonym (Rullo) skrev 2024-12-28 20:25:44 följande:
    För att det är aktuellt än idag?
    Vad sökte du på för att skvalpa fram tråden? (Och varför inte starta en ny tråd med din frågeställning?)
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Coco) skrev 2024-12-27 22:48:37 följande:
    Vad menar du händer din bekanta? Varför tar du upp det?
    TS är avreggad 
  • Anonym (nya vänner)

Jag skulle uppskatta om en man visa intresse för att lära känna mig, småprata lite eller visa att man existerar bara med att våga titta på en o säga hej.
    Har själv börjat snacka lite mer med personer på allmänna platser, man kan börja där, och strunta i låg självkänsla o självförtroende, sluta tänk om er själva, sjävförtroendet ökar när man visar sig själv man klarar av saker :) 

• Anonym (Undra)
    Anonym (Inte alls) skrev 2024-12-27 20:23:27 följande:

Inte alls numera. Jag var hyfsat framgångsrik med kvinnor som ung, men med åldern märkte jag att kvinnor reagerar inte alls likadant på mig längre. Det märks direkt att man bara är besvärlig och oönskad om man försöker. 

Det svåra är inte att inte ragga, det stör inte mig så värst, det svåra var övergången från att ha kunnat till att inte kunna. Den perioden/fasen är knäckande. Men när det sjönk in att den delen av mitt liv är över så blev det lugnt och skönt.  

Hur gammal är du nu? 
  • Anonym (Rullo)
    Anonym (Jesus) skrev 2024-12-28 22:30:04 följande:
    Vad sökte du på för att skvalpa fram tråden? (Och varför inte starta en ny tråd med din frågeställning?)
    Googlade på att män inte uppvaktar längre och då dök detta upp. 
    Varför starta en ny tråd när det redan finns en i ämnet?
  • Anonym (Jesus)
    Anonym (Rullo) skrev 2024-12-29 21:09:51 följande:
    Googlade på att män inte uppvaktar längre och då dök detta upp. 
    Varför starta en ny tråd när det redan finns en i ämnet?
    För att du kände ett behov av att berätta det här?
    Anonym (Rullo) skrev 2024-12-27 18:22:39 följande:
    Killar, stöter ni på tjejer?Jag är inte med i det spelet. Riskerna är större än ev vinningar. Det kan ju numera  t.o.m leda till lagliga konsekvenser för mannen, men det var ju så feminismen ville ha det. Så välbekomme alla kvinnor. Ni fick som ni ville. Dock lustig med alla tjejer och kvinnor som på olika medier lipar över att att killar och män inte uppvaktar dem längre.
    Stackars kvinnor. Vilken förlust.
  • Kirenaj68
    Anonym (Jesus) skrev 2024-12-29 22:24:53 följande:
    För att du kände ett behov av att berätta det här?
    Anonym (Rullo) skrev 2024-12-27 18:22:39 följande:
    Killar, stöter ni på tjejer?Jag är inte med i det spelet. Riskerna är större än ev vinningar. Det kan ju numera  t.o.m leda till lagliga konsekvenser för mannen, men det var ju så feminismen ville ha det. Så välbekomme alla kvinnor. Ni fick som ni ville. Dock lustig med alla tjejer och kvinnor som på olika medier lipar över att att killar och män inte uppvaktar dem längre.
    Stackars kvinnor. Vilken förlust.
    Vilket är ditt behov? Att vara spydig mot andra?

Känner du killen ifråga? 
  • Anonym (Jesus)
    Kirenaj68 skrev 2024-12-30 13:01:31 följande:
    Vilket är ditt behov? Att vara spydig mot andra?

Känner du killen ifråga? 
    Du reagerar inte över spydigheten Rullo skriver? Inte alls? Det är tydligen normalt att skriva något sånt?
  • Kirenaj68
    Anonym (Jesus) skrev 2024-12-30 23:32:45 följande:
    Du reagerar inte över spydigheten Rullo skriver? Inte alls? Det är tydligen normalt att skriva något sånt?
    Jag känner honom förstås inte, men han tycks inte ha haft någon större lycka hos det motsatta könet och är trött på allt spel runt dejtandet idag. Han får svara för sig själv vad han menar med spelandet, men dagen dejtande verkar så dramatiskt och hysteriskt. Skiljelinjen är hårfin, men Rullos inlägg uppfattar jag mer som ironiska än spydiga.
  • Anonym (Jesus)
    Kirenaj68 skrev 2024-12-31 12:26:36 följande:
    Jag känner honom förstås inte, men han tycks inte ha haft någon större lycka hos det motsatta könet och är trött på allt spel runt dejtandet idag. Han får svara för sig själv vad han menar med spelandet, men dagen dejtande verkar så dramatiskt och hysteriskt. Skiljelinjen är hårfin, men Rullos inlägg uppfattar jag mer som ironiska än spydiga.

Rullos inlägg är ironiskt, sarkastiskt och spydigt. Han framställer män som offer för kvinnor och feminister då samtyckeslagstiftningen finns på plats.

Det är mig du är kritisk över för (vad jag antar) att du har sympatier för en så giftig person. Rullo är tydligen offret för min reaktion. Det är som upp och nedvända världen.

• Anonym (Man 50+)

Jag pratar och kommunicerar med andra kvinnor, jag stöter inte på dem. Sen är man ju sämst på att uppfatta signaler 😔

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Jesus) skrev 2024-12-31 18:50:47 följande:

Rullos inlägg är ironiskt, sarkastiskt och spydigt. Han framställer män som offer för kvinnor och feminister då samtyckeslagstiftningen finns på plats.

Det är mig du är kritisk över för (vad jag antar) att du har sympatier för en så giftig person. Rullo är tydligen offret för min reaktion. Det är som upp och nedvända världen.

Håller med! Obegripligt att någon sitter och försvarar sådana inlägg.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man 50+) skrev 2024-12-31 18:58:54 följande:

Jag pratar och kommunicerar med andra kvinnor, jag stöter inte på dem. Sen är man ju sämst på att uppfatta signaler 😔

Så gör de flesta män👍
  • Anonym (Blir bortsållade)
    Anonym (Jesus) skrev 2024-12-31 18:50:47 följande:

Du behöver  inte oroa dig, dessa män blir naturligt bortsållade av kvinnor. Finns ingen kvinna med fungerande hjärna som vill ta i dessa män med tång. Signalerna finns där tidigt. De är dessa som blir våldtäktsmän, kvinnomisshandlare etc 

Dom enda som kan hjälpa dessa är slutna psykiatriska avdelningar. Dom har ett mycket större problem än enbart kvinnor.  Dessutom skrämmer dom vissa kvinnor med.

Det är helt i sin ordning att det går som som de går för dom. Dom behöver inte en kvinna som sagt. Dom behöver psykiatrisk vård och inget annat.
  • Anonym (Man 50+)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-31 19:17:22 följande:
    Så gör de flesta män👍
    Ja fast vissa stöter/raggar nog också på kvinnorna. Jag har gjort det då jag var yngre
  • Anonym (Rullo)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-31 19:08:50 följande:
    Håller med! Obegripligt att någon sitter och försvarar sådana inlägg.
    Wow. "Jesus" svarar på egna inläggSkrattande.
  • Kirenaj68
    Anonym (Blir bortsållade) skrev 2024-12-31 19:18:29 följande:
     Du behöver  inte oroa dig, dessa män blir naturligt bortsållade av kvinnor. Finns ingen kvinna med fungerande hjärna som vill ta i dessa män med tång. Signalerna finns där tidigt. De är dessa som blir våldtäktsmän, kvinnomisshandlare etc 

Dom enda som kan hjälpa dessa är slutna psykiatriska avdelningar. Dom har ett mycket större problem än enbart kvinnor.  Dessutom skrämmer dom vissa kvinnor med.

Det är helt i sin ordning att det går som som de går för dom. Dom behöver inte en kvinna som sagt. Dom behöver psykiatrisk vård och inget annat.
    Imponerande när amatörpsykologer som nosat i det hembränta nyårsvinet delar med sig av hans enorma kunnande....Gott Nytt År..
Svar på tråden Killar, stöter ni på tjejer?