• Panda79

Kan jag ha min vagn?

Kan man ha baby jogger city mini med sig till gaten på Kastrup??

• Svar på tråden Kan jag ha min vagn?
  • no more

så här står det på kastrups hemsida

Har du en mindre s.k. paraplysulky så kan du fråga flygbolaget på förhand, eller vid incheckning, om den får tas med hela vägen till flygplanet. För barnvagnar och sulkys som ska checkas in så finns en speciell plastpåse att förvara dem i som du kan köpa för 40 DKK. Tänk på att det kan vara en god idé att spara påsen för hemresan, då det inte alltid finns att köpa på flyplatsen du reser hem ifrån. Önskas ett bättre skydd mot ovarsam hantering så rekommenderas däremot att du hyr (159 SEK för första veckan, sedan 65 SEK/vecka) en särskild transportväska fär barnvagnar. Dessa bokas hos Airshells och hämtas och lämnas enkelt och bekvämt på flygplatsen. Väskan är fodrad med ett speciellt skyddande skummaterial runt om, för att motstå stötar och tuff behandling. När den inte används kan den vikas ihop och hänga på handtaget till vagnen eller bäras över axeln. Motsvarande transportväska finns även att hyra för bilstol.

• Panda79
    Skumbollen skrev 2014-11-18 19:50:47 följande:

Vart ska du göra av den sen menar då?

Vill ha den med till gaten eftersom vi måste mellanlanda och behöver vagnen då...ibland är det flera timmars väntan..
  • Panda79
    no more skrev 2014-11-18 19:55:31 följande:

så här står det på kastrups hemsida

Har du en mindre s.k. paraplysulky så kan du fråga flygbolaget på förhand, eller vid incheckning, om den får tas med hela vägen till flygplanet. För barnvagnar och sulkys som ska checkas in så finns en speciell plastpåse att förvara dem i som du kan köpa för 40 DKK. Tänk på att det kan vara en god idé att spara påsen för hemresan, då det inte alltid finns att köpa på flyplatsen du reser hem ifrån. Önskas ett bättre skydd mot ovarsam hantering så rekommenderas däremot att du hyr (159 SEK för första veckan, sedan 65 SEK/vecka) en särskild transportväska fär barnvagnar. Dessa bokas hos Airshells och hämtas och lämnas enkelt och bekvämt på flygplatsen. Väskan är fodrad med ett speciellt skyddande skummaterial runt om, för att motstå stötar och tuff behandling. När den inte används kan den vikas ihop och hänga på handtaget till vagnen eller bäras över axeln. Motsvarande transportväska finns även att hyra för bilstol.

Ok...undrar om baby city mini räknas som liten vagn..?
  • Dixie

När vi har haft paraplyvagnar med har det funkat att ta med till gaten på Kastrup - men tveksamt om en baby joggar funkar - du måste nämligen fälla ihop den och upp på bagagebandet genom säkerhetskontrollen! 

På Kastrup finns det många lånevagnar, så jag hade nog checkat in vagnen!

När ni kommer hem, så även om ni lämnat vagnen vid gaten så kommer ni inte att få er vagn när ni kliver av flygplanet på Kastrup - utan ni måste hämta vagnen vid bagagebanden (kan vara bra att veta!).

• Kasperina

Jag har mycket svårt att tro att bj citi mini räknas som liten vagn då den är betydligt större än de flesta vanliga sulkys. Vart ska ni mellanlanda? På många flygplatser finns vagnar att låna, annars kan ni ha tex en Trunki att barnet på, eller en bärstol-finns kombinerad m ryggsäck

• Skumbollen
    Panda79 skrev 2014-11-18 20:25:44 följande:
    Vill ha den med till gaten eftersom vi måste mellanlanda och behöver vagnen då...ibland är det flera timmars väntan..
    Ok, så du vill ha den som handbagage? Det tror jag inte går.
  • fannybk

Då borde du nog höra av dig till flygbolaget med måtten på vagnen ihopfälld. Om tanken är att ni ska ha den i kabinen på planet iaf. Annars tror jag inte ni kan använda den under mellanlandningen. När vi flög hem från Manilla fick vi ha med vagnen hela vägen fram till gaten men vi fick bagagetagen till väskan vid incheckningen. Vid gaten packade vi vagnen i väskan och så las den med det andra bagaget. Då går det inte att få den vid en mellanlandning. Vi mellanlandade i Dubai och där fanns det massor av lånevagnar så vi hade inget behov av vår vagn just under mellanlandningen. I Manilla, däremot, fanns det inga lånevagnar och planet gick sent så det var skönt att sonen kunde sova i sin vagn hela vägen från incheckningen tills vi skulle gå på planet! I vilket fall som helst var det skönt att ha med en bra bärsele också. Kolla med flygplatsen ni ska mellanlanda på också, om det finns lånevagnar.

• Dixie
    Skumbollen skrev 2014-11-18 20:35:23 följande:
    Ok, så du vill ha den som handbagage? Det tror jag inte går.
    på många flygplatser kan du lämna vagnen vid gaten och får den sedan när du går av planet - man har den inte som handbagage, men får den när man går av planet. 

men detta verkar funka olika för olika flygplatser och flygbolag, så TS, bäst är nog om du kolla med ert flygbolag och där ni ska mellanlanda! 
Svar på tråden Kan jag ha min vagn?