Lägger ni mest pengar på er själva eller barnen?
Varför?
Varför?
trolliz, jag skulle gärna lägga mer tid och pengar på dotterns kläder om hon bara använde dem. Så länge hon inte gör det så ser jag ingen anledning till att shoppa mer än nödvändigt. Inte har vi samma smak och stil heller hon och jag.
Ungarna tveklöst, med mig är det inte så noga.
Ungefär lika. Jag köper mycket färre plagg till mig, men oftare nytt. Lill-tjejen får mest begagnat och då blir det inte så dyrt.
Barnet. Tycker om att skämma bort min son. Och göra honom glad.
trolliz, jag skulle gärna lägga mer tid och pengar på dotterns kläder om hon bara använde dem. Så länge hon inte gör det så ser jag ingen anledning till att shoppa mer än nödvändigt. Inte har vi samma smak och stil heller hon och jag.
Barnen. Jag handlar det jag behöver till mig själv men barnen sliter och växer ur sina kläder. Sen kostar ju aktiviteter spel och sånt en del.
Barnet av två anledningar:
Jag arbetar som förskollärare och behöver bra ytterkläder men jag växer inte ur dem så mina kläder håller 4-5 år. Dottern växer och kan ha kläder max 2 år och det är nog ovanligt länge, men hon sliter mycket mer på sina kläder än vad jag gör.
Jag hittar inte så mycket kläder som jag gillar. Är inte precis pinnsmal men har markerad midja och det är visst något som inte går ihop. Är du stor så ska du gå i oformliga kläder för något annat finns inte.
Enbart sett till pengar är det nog barnen, de växer ju ur skor och ytterkläder och sådant kostar. Samtidigt får de alltid en massa fina kläder från äldre grannbarn.
Med mig är det lika noga som innan jag fick barn, vill jag ha eller behöver något köper jag det. Är sällan dyrt men jag bryr mig inte mindre om mig själv sedan jag blev mamma.
Nu får jag nog ändra mitt svar. Jag lägger nog mycket mer på mig själv. Ungen växer ju aldrig och vi har mycket ärvt så man behöver inte köpa allt nytt i varje strl.
Barnen utan tvekan. De växer ju ur sina kläder. Det gör ju inte jag förhoppningsvis ????
Barnet. Jag är gravid och vägrar köpa kläder jag bara kan ha en kort period. Dottern har precis fått nya vinterskor och det blev även en del på rean, annars mest begagnat. När jag har återfått min vanliga kropp ska jag nog dock "kompensera" mig själv
trolliz, hon får välja plagg själv på affären, men likförbannat kan hon komma på att det är fel på plagget så här handlas inga dyra grejer och inte nytt ofta.