• estflicka

Skicka spirit med posten

Lite dumt fråga kanske. Men får man skicka spirit med posten? Har en vän som bor långt borta i Sverige och har present till honom. Köpte en flaska hans favorit vodka, som vill skicka honom.

• Svar på tråden Skicka spirit med posten
  • estflicka

Jag vet att den kan gå sönder. Men man kan packa den med plast,tejpa hårt.min fråga var om man får skicka med posten spirit?

• oOOo  oOOo
    estflicka skrev 2014-11-19 20:35:03 följande:
    Jag vet att den kan gå sönder. Men man kan packa den med plast,tejpa hårt.min fråga var om man får skicka med posten spirit?
    Alternativt häll 'spiriten' på en stor skumsvamp, lägg den indränkta skumsvampen i en plastpåse, knyt år. Skicka!
    Sedan kan han ju klämma ut 'spiriten' och få sig en helkväll.
  • Anonym (Renat Brännvin)
    Tines skrev 2014-11-19 20:20:34 följande:

Den kommer gå sönder! Överför pengar till hans konto istället så kan han köpa spriten själv.

Den går inte sönder om den packas med frigolit.
    estflicka skrev 2014-11-19 20:12:33 följande:

Lite dumt fråga kanske. Men får man skicka spirit med posten? Har en vän som bor långt borta i Sverige och har present till honom. Köpte en flaska hans favorit vodka, som vill skicka honom.

Varför i hela kyrkokörens namn skulle du inte få skicka ett helrör till din polare? God Jul!

• Svt

Du kan skicka sprit, men slå in det extremt väl. Sen kanske egentligen DHL, eller Schenker har bättre alternativ.

oOOo oOOo skrev 2014-11-19 20:41:38 följande:
    Alternativt häll 'spiriten' på en stor skumsvamp, lägg den indränkta skumsvampen i en plastpåse, knyt år. Skicka!
    Sedan kan han ju klämma ut 'spiriten' och få sig en helkväll.
    Då är det väl smartare att skicka en stålplunta. Eller helt enkelt en 1,5 liters colaflaska med 2 st renat brännvin nerfyllda i.
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Renat Brännvin) skrev 2014-11-19 21:14:25 följande:
    Då är det väl smartare att skicka en stålplunta. Eller helt enkelt en 1,5 liters colaflaska med 2 st renat brännvin nerfyllda i.
    Gud vad smart du e. Hade varit skoj dock om det kom en spritifierad svamp med posten
  • Anonym (DHL)
    Svt skrev 2014-11-19 21:07:25 följande:

Du kan skicka sprit, men slå in det extremt väl. Sen kanske egentligen DHL, eller Schenker har bättre alternativ.

DHL kanske inte vore så smart då de brukar kasta paket hej vilt då de lastar och lämnar dem.
    oOOo oOOo skrev 2014-11-19 22:02:45 följande:
    Gud vad smart du e. Hade varit skoj dock om det kom en spritifierad svamp med posten
    Vad är det för kul med det? Slöseri (avdunstning och spill) med sprit har aldrig varit roligt. Smartskaft själv Skål

Svar på tråden Skicka spirit med posten