• Xelas

Dubai vs Mexiko

Hej. Jag planera att åka på en resa i början på januari. Har någon varit i Mexiko och eller Dubai? Jag undrar hur mycket fickpengar behöver man på ställena,om man ska leva som normal turist?(2 veckor)

• Svar på tråden Dubai vs Mexiko
  • glutten

Jag har varit på båda ställena och rekommenderar helt klart Mexiko. Svårt att säga något om fickpengar osv men Mexiko var tusen ggr vackrare, roligare och bättre - trots att vi hade sinnessjuk otur och fick halva resan bortregnad.

• Anonym (RM)

Mexiko är fantastiskt. Det är billigt, men samtidigt finns det väldigt mycket fina kläder, dekorationer och annat fint som man bara måste ha. Vart i Mexiko tänkte du åka?

• Xelas

Playa del Carmen,har jag tänkt.hur mycket gjorde ni av med när ni var i Mexiko?

• glutten

Vi bodde på all inclusive-hotell, så inte särskilt mycket. Men gjorde några utflykter (snorkla i cenotes, snorkla med sköldpaddor, Xel-Ha naturvattenpark osv) och det gick väl på kanske 1500-2000 för två vuxna och ett barn allt som allt.

• Anonym (Gore)

Mexiko: Rånad av polisen för att ha kört mot rött. Och nej, inget trafikljus fanns där. Två poliser med automatvapen hoppade in i baksätet och dirigerade oss till första bästa automat för att ta ut pengar. Därefter tackade de så mycket och eskorterade oss hela vägen till flygplatsen...

Mexiko är även nr 1 bland topplistan på tortyr. Varken Syrien, Irak eller Afghanistan tillsammans klår Mexiko. Länk ej för känsliga.

Svar på tråden Dubai vs Mexiko