Dubai vs Mexiko
Hej. Jag planera att åka på en resa i början på januari. Har någon varit i Mexiko och eller Dubai? Jag undrar hur mycket fickpengar behöver man på ställena,om man ska leva som normal turist?(2 veckor)
Hej. Jag planera att åka på en resa i början på januari. Har någon varit i Mexiko och eller Dubai? Jag undrar hur mycket fickpengar behöver man på ställena,om man ska leva som normal turist?(2 veckor)
Jag har varit på båda ställena och rekommenderar helt klart Mexiko. Svårt att säga något om fickpengar osv men Mexiko var tusen ggr vackrare, roligare och bättre - trots att vi hade sinnessjuk otur och fick halva resan bortregnad.
Mexiko är fantastiskt. Det är billigt, men samtidigt finns det väldigt mycket fina kläder, dekorationer och annat fint som man bara måste ha. Vart i Mexiko tänkte du åka?
Playa del Carmen,har jag tänkt.hur mycket gjorde ni av med när ni var i Mexiko?
Vi bodde på all inclusive-hotell, så inte särskilt mycket. Men gjorde några utflykter (snorkla i cenotes, snorkla med sköldpaddor, Xel-Ha naturvattenpark osv) och det gick väl på kanske 1500-2000 för två vuxna och ett barn allt som allt.
Mexiko: Rånad av polisen för att ha kört mot rött. Och nej, inget trafikljus fanns där. Två poliser med automatvapen hoppade in i baksätet och dirigerade oss till första bästa automat för att ta ut pengar. Därefter tackade de så mycket och eskorterade oss hela vägen till flygplatsen...
Mexiko är även nr 1 bland topplistan på tortyr. Varken Syrien, Irak eller Afghanistan tillsammans klår Mexiko. Länk ej för känsliga.