Anhörig till vuxen med ADHD
Hej!
Jag kan inte hitta något alls om situationen jag är i, men jag behöver hjälp.
Jag lever inte med en sambo som har ADHD själv - men hans bror har det.
Jag vill börja med att säga att jag förstår verkligen att det inte på något sätt går att jämföra med er som har en sambo med denna sjukdom... Men detta är något som håller på att ta kol på mitt och min sambos förhållande, och jag behöver råd.
Jag vet inte om det hör hit, men min sambo är 34 år och hans bror är 36 år.
Så här har vi ett exempel på att det Inte blir bättre med åren.
Om jag skulle berätta allt som hänt under dessa 5 år som jag och min sambo bott ihop så skulle jag inte bli klar i år, inte nästa heller
Min sambos bror har fått diagnosen ADHD, börjat med medicin, sedan slutat pga. dvs. bortförklaringar.
Vårt problem är att han är så jävla elak mot min sambo, det är endast honom han går på. Vad min sambo än gör så är det fel, och så menar jag ALLT.
"Du tar alltid fram det sämsta i mig, hur tycker du det känns????"
Det är bara en av 100000000 saker han säger när det bara svartnar för hans ögon.
Min sambo är en väldigt lugn kille som hela tiden försöker att bortse från hans brors elaka sms och samtal. Han ryter sällan tillbaka utan försöker lösa detta lugnt och sansat samma eller nästa dag. Ibland ignorerar han samtalen men då kommer det mintst 10 sms efter om hur dum i huvudet han är.
Min sambo håller minen hela tiden och menar på att "Det är inte så farligt denna gång" Men jag ser ju såklart igenom det, han blir ju jätteledsen av alla anklagelser, att få höra att han beter sig fel, att han inte räcker till.
Nu senaste året har min sambos bror även börjat dra in mig i saker.
Nu är det "Ni är så oflexibla" "Ni vill aldrig umgås" "Ni tänker bara på er själva" "Ni bryr er inte om mig när jag sitter här deppig" Nininiinininininii....
Man orkar tillslut inte försöka mer.
Saken hör ju till att vi verkligen har försökt i perioder att vara tillgängliga dag som natt, helg som vardag, jämt. Men det är endå Aldrig tillräckligt. Han hittar alltid saker att bli arg på.
Jag och min sambo väntar barn, jag fasar inför framtiden.
Hjälp.