• youdontknow

Har du blivit utsatt för grooming?

Jag håller på med att skriva om grooming i skolan där jag riktar mig in på Alexandramannen. Jag la in mitt inlägg på känsliga rummet, om ni vill vara privata. Jag har skrivit en hel del om det men nu sitter jag fast. Har någon av er varit den utsatta flickan? Jag är intresserad över att veta varför man dras som ung till groomaren, hur era hemförhållanden var hemma och det kunde påverka något eller andra bidragande faktorer. Även hur man mår efteråt och hur man ser på sex idag. Föräldrar som har ett barn som har blivit utsatt eller som vet något annat kan också skriva, om ni vill.

Detta kan bli en intressant diskussion och föräldrar som går genom att ens barn har blivit utsatt för det förstår bättre hur den unga tänker även hur man kan stoppa och skydda sitt barn.

Jag menar inte att någon annan ska göra min uppsats utan jag vill se hur ni (om ni har varit med om) mådde av det. För att fylla upp min uppsats ännu mer.

Tack i förhand!

• Svar på tråden Har du blivit utsatt för grooming?
  • Anonym (...)
    Anonym (What) skrev 2014-11-22 11:17:22 följande:
    Sliskiga komplimanger. Men hade sett innan hur han uttryckte sig i andra trådar så var inte intresserad. Men om jag inte hade haft koll på vem han var och inte sett sånt han skrivit innan kanske jag fallit mer för det :/
    Han skrev inget sånt alls till mig ibörjan utan det handlade om något helt annat. Hade blivit misshandlad av min kille och  sen blivit lite dålig bemött av poliser. Han hade varit med om en liknande situation(lurad jag blev) och då pratade vi om det, helt vanlig konversation. Han ville att jag skulle skicka bilder men det gjorde jag ju såklart inte. Han visste att jag inte ville kontakta polisen så det kanske var därför han fortsatte. Han blev bara sjukare och sjukare, tog reda på uppgifter och på honom lät det som att han stod utanför mitt hem så en kväll vågade jag knappt gå hem. Sjukt obehaglig. Jag får väl ta och ringa och rådfråga polisen senare, känns bara jobbigt. 

Ingen mer som varit med om något liknande?
     Kan tillägga att jag är vuxen men har ett ganska barnsligt utseende, ser bra mycket yngre ut än vad jag är, folk brukar tro att jag är 17. Läste att han hade varit på 14-åringar så det känns ju väldigt konstigt att han snackade med mig, men allt kanske "duger" för honom. 
  • Anonym (What)
    Anonym (...) skrev 2014-11-22 11:25:21 följande:

Han skrev inget sånt alls till mig ibörjan utan det handlade om något helt annat. Hade blivit misshandlad av min kille och  sen blivit lite dålig bemött av poliser. Han hade varit med om en liknande situation(lurad jag blev) och då pratade vi om det, helt vanlig konversation. Han ville att jag skulle skicka bilder men det gjorde jag ju såklart inte. Han visste att jag inte ville kontakta polisen så det kanske var därför han fortsatte. Han blev bara sjukare och sjukare, tog reda på uppgifter och på honom lät det som att han stod utanför mitt hem så en kväll vågade jag knappt gå hem. Sjukt obehaglig. Jag får väl ta och ringa och rådfråga polisen senare, känns bara jobbigt. 

Kan tillägga att jag är vuxen men har ett ganska barnsligt utseende, ser bra mycket yngre ut än vad jag är, folk brukar tro att jag är 17. Läste att han hade varit på 14-åringar så det känns ju väldigt konstigt att han snackade med mig, men allt kanske "duger" för honom. 

Usch vad obehagligt! Så manipulativt. Men det är han som är sjuk och äcklig, inte du som gjort fel. Och ja, tror att allt duger för honom, jag är också vuxen.
  • taquine

Ja den där Krille var/är ju en sjukt obehaglig människa, men kan inte  för mitt liv förstå dom som gick på hans infantila skitsnack man såg i olika trådar. Fick för mig ett tag att han bodde på särskilt boende pga hans inlägg. 
    På nätet måste man ju lära sig sålla , ivarjefall som vuxen tycker jag , svårare när det kommer till barn/ tonåringar som är så mycket mer naiva 
    Min dotter när hon var 13-14 var (är jag helt övertygad om) utsatt för grooming, fick kontakt med en kille som utgav sig för att vara 16 men när jag läste lite vad han skrivit fattade jag att det handlade om en som var mycket äldre .
    Så det fick jag avstyrt , och oj vad arg hon var .. men hellre det än råka ut för någon jävligt störd typ

• Anonym (...)
    taquine skrev 2014-11-22 11:42:58 följande:

Ja den där Krille var/är ju en sjukt obehaglig människa, men kan inte  för mitt liv förstå dom som gick på hans infantila skitsnack man såg i olika trådar. Fick för mig ett tag att han bodde på särskilt boende pga hans inlägg. 
    På nätet måste man ju lära sig sålla , ivarjefall som vuxen tycker jag , svårare när det kommer till barn/ tonåringar som är så mycket mer naiva 
    Min dotter när hon var 13-14 var (är jag helt övertygad om) utsatt för grooming, fick kontakt med en kille som utgav sig för att vara 16 men när jag läste lite vad han skrivit fattade jag att det handlade om en som var mycket äldre .
    Så det fick jag avstyrt , och oj vad arg hon var .. men hellre det än råka ut för någon jävligt störd typ

Jag hade inte läst något av det han tidigare skrivit, visste ingenting om honom. Han verkade helt normal och vad vi pratade om var helt normala saker. Skickade såklart inga bilder. Sen blev han bara mer och mer hotfull, jag ignorerade men då tog han reda på mina uppgifter och på honom lät det som att han skulle åka hem till mig. Blev väldigt rädd. Han var inte normal någonstans men det förstod jag inte först, korkat nog. Känner mig såklart skapligt dum nu.
  • youdontknow

Krille verkar vara väldig störd och oftast försöker en sådan person först skriva vanligt och sedan bli hotfull. Han vill få en bra kontakt med en för att man ska hålla sig kvar hos honom och känna en trygghet där.

Men har ni någon fråga som jag hade ställt som ni kan svara på? :)

• Anonym (17åring)
    Anonym (...) skrev 2014-11-22 11:25:21 följande:

En 17 åring är också ett barn? Vad är du för sjuk person som tycker det är okej om en vuxen är med en 17 året barn?
  • Mayjel

Jag känner till en man som blivit groomad som barn. Han är en riktigt sjuk människa idag som troligtvis själv blivit en pedofil. Han skyddar också sin egen förövare, trots att denne begått sexualbrott mot ungar och även haft (och har) många fler tillfällen att skada barn på samma sätt.

• Mayjel

Den utsatta person jag pratar om skulle också göra en god gärning i att varna alla andra och avslöja sin groomare då pedofilen i fråga jobbar med barnrelaterade ting idag och är en offentlig person. Men nej, bättre att tysta ner det hela så fulgubben får många fler chanser att antasta barn.

• Ezmeraldah
    Anonym (17åring) skrev 2025-11-26 00:55:37 följande:
    En 17 åring är också ett barn? Vad är du för sjuk person som tycker det är okej om en vuxen är med en 17 året barn?
    Varför svarar du på ett 20 år gammalt inlägg? Suck. 
  • Mayjel

Om TS fortfarande skulle vara aktiv på forumet så får hen gärna kontakta mig via gmail så kan jag berätta mer. 

• Ezmeraldah
    Mayjel skrev 2025-11-26 01:49:43 följande:

Om TS fortfarande skulle vara aktiv på forumet så får hen gärna kontakta mig via gmail så kan jag berätta mer. 

TS är nog klar med din uppsats nu...
  • Anonym (17åring)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-26 01:47:52 följande:
    Varför svarar du på ett 20 år gammalt inlägg? Suck. 
    För jag känner en 17 åring som är extremt sent utvecklad, som en 13 åring, och blev groomad och det blev nedlagd på grund av byxmyndighet. Så jag har svårt att ta när folk försvarar grooming av byxmyndiga barn. Hjärnan är inte utvecklad vid 17 år. Man har precis avslutat puberteten. 
Svar på tråden Har du blivit utsatt för grooming?