• Vitaälgen

Vad ska jag göra?

Ligger här och mår skit. Frun har en så kallad 40årskris där hon nästan bara bryr sig om sig själv. Idag ska hon hit och i morgon dit. Mina känslor bara skrattar hon bort känns det som????

Hon jobbar som lärare och gör i stort sett som hon vill. Åker dit hon vill och får hon nej på ledighetsansökningar blir hon arg och säger på att hon behöver ha frihet, hag har inget emot detta och hon inkluderar hela familjen i dessa resor. Hon har alltid varit aktiv och tränat men började träna extremt mycket för ett år sedan. Jag har ALDRIG klagat om hennes träning och hon har mått bra av det och gått ner en del i vikt.

Till saken hör att vår lästa dotter har mått dåligt psykisktde senaste åren och varit väldigt deprimerad, många gånger har frun hotat med att flytta PG av detta. Nu på slutet har krisen slagit igenom med full kraft med att hon påpekar att hennes PT och andra ger henne komplimanger om att hon är vacker hela tiden vilket måste vara kul för henne att höra, men samtidigt pratar hon om vad snyggt det är att se en hårlös bringa ( jag rakade mig omgående) att man inte ska ta något för givet, att hon är 40 år och gör precis som hon vill och diverse pikar till mig. Jag gör verkligen allt för henne jag fixar veden, städar, diskar, dammsuger, tvättat, fixar med bilen, ja precis allt jag kan tänkas hinna med då hon tränar 5 dagar i veckan på annan ort. För några veckor sedan berättade hon om sin kris och var ärlig och berättade att hon inte visste vad hon ville men efter några dagar kändes det bättre sa hon. Efter en sådan käftsmäll börjar man ju att tänka om lite så jag gör allt för henne just nu och överöser henne med komplimanger och hon säger att hon älskar mig men jag kan inte sluta tänka på det. Jag själv har börjat träna för att få en snyggare kropp för att få henne att tycka att jag blir sexigare. Jag tränar ju självklart för min egen skull med. På kvällarna när det piper till i telefonen känns det som att hon smiter upp ut sängen och iväg på toan där hon sitter en stund och när jag konfronterat henne med detta blir hon arg på mig och säger att hag inte litar på henne men hon förstår ju inte att jag är orolig och mår dåligt av det, ikväll la hon sig på soffan. Jag menar det verkligen när jag säger att jag älskar henne men är så jävla rädd att förlora henne efter 23 år tillsammans. Alla minnen när vi rest mm. Och va fan ska jag göra sedan. De vänner vi har är hennes barndomsvänner med familj mestadels. Normalt sett tycker jag att vi har det hyfsat bra men vad vet jag då allt snurrar just nu. Känns som att jag gräver ner mig redan innan hon ska berätta att hon vill flytta och då vet hag bara inte hur jag ska hantera det utan att skita i allt. Vet att det är fel att tänka så vi har ju trots allt två underbara barn ihop som jag älskar. Jag har svårt att prata känslor av någon konstig anledning men skriker efter råd vad jag ska göra eller hur jag ska hantera saken här på forumet

Tack på förhand

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (Sad)

Samma till dej, Ett Gott Nytt År!
    Jag tror att det är bra för dej att skriva här och få lite ideér om hur du ska göra med det som kommer framöver.

Sen är det så att många som läser det du skriver år intresserade av hur det går för dej o barnen och din fru-
    Så även jag är mkt intresserad av hur det går för er.

Jag tror att det bra för dej att komma bort några dagar och försöka fundera över hela situationen och framförallt fundera hur du ska gå vidare, med eller utan din fru.
    Ha det så bra som du kan!

• Anonym (Hon som aldrig var nöjd)
    Anonym (Sad) skrev 2014-12-28 10:26:46 följande:

Samma till dej, Ett Gott Nytt År!
    Jag tror att det är bra för dej att skriva här och få lite ideér om hur du ska göra med det som kommer framöver.

Sen är det så att många som läser det du skriver år intresserade av hur det går för dej o barnen och din fru-
    Så även jag är mkt intresserad av hur det går för er.

Jag tror att det bra för dej att komma bort några dagar och försöka fundera över hela situationen och framförallt fundera hur du ska gå vidare, med eller utan din fru.
    Ha det så bra som du kan!

Håller med! Det är ju nu det är viktigt att få skriva av sig om sina tankar och funderingar. Så är det för mig iallafall? Har nästan på pricken gått igenom samma som du gör nu:( (vitaälgen)tycker det är jäkligt skönt att få skriva av mig lite frustration och funderingar:)
  • PelleX

Det var en av dom mest grymma historiena här och en förebild på att man måste sätta ned foten. Att hon kanske fick sig en lien knäpp på näsan är ju inte fel i historien häller. Lycka till vidare.

• Vitaälgen

Ursäkta men jag har en liten fråga till som säkert alla O separerande säkert undrat över. Är det så att personliga lån och krediter är delade eller är det så att kreditinnehavaren står för det han skrivit under??

På banken sa de att de delade lånen skulle delas men de skulle kolla upp hur det var med krediter.

Låter lite konstigt?? Om jag är den enda i hushållet dom kan söka krediter skulle jag få lite att bita i efteråt.

• Vitaälgen

Mitt i min egen sorg är nu den äldsta tjejen arg som attan. Hade inte sovit på några dygn riktigt så jag tog några insomningstabletter i går kväll och satan va ovänner de hade varit. Många hårda ord ut på de sociala nätverken och självklart ringer det föräldrar och berättar vad som skrivs. Har bara sett en del sms konversationer än men det lär inte bli kul. I ett sms frun skickade till mig skrev hen att vi skiter i skilsmässa för hon orkar inte mer, gick då ner till henne ny på morgonen och sa att det skulle du tänkt på för längesedan. Nu är bollen i rullning och jag vill inte sitta och vänta på nästa gång. Stackars barn som måste stå ut med detta.

Vitaälgen skrev 2015-01-06 09:00:29 följande:

Mitt i min egen sorg är nu den äldsta tjejen arg som attan. Hade inte sovit på några dygn riktigt så jag tog några insomningstabletter i går kväll och satan va ovänner de hade varit. Många hårda ord ut på de sociala nätverken och självklart ringer det föräldrar och berättar vad som skrivs. Har bara sett en del sms konversationer än men det lär inte bli kul. I ett sms frun skickade till mig skrev hen att vi skiter i skilsmässa för hon orkar inte mer, gick då ner till henne ny på morgonen och sa att det skulle du tänkt på för längesedan. Nu är bollen i rullning och jag vill inte sitta och vänta på nästa gång. Stackars barn som måste stå ut med detta.

Dra på smilbanden:) karma finns vist verkar det som. Å det är jäkligt jobbigt innan allt är klart. Kanske pröva att gå tebax? Men den här gången med hårda regler. Ni bor ihop men har ansvaret som att ni lever skilda. Varanna vecka var med ansvar för allt runt hushåll och barn. Då menar jag stenhård delning inget man mjukar upp på ett halvår eller så. Du har din vecka och hon har sin vecka med allt ansvar. Samma med ekonomin stenhård delning där åxå. Då kunde jag åxå tänka mig att pröva på att börja om och se om det funkade. Men men det är mina tankar och det är både för och nackdelar att leva ensam.
  • Vitaälgen

Nej. Ärligt talat känner jag inte igen henne riktigt. Hon har förändrats så mycket under hösten att jag inte tror jag vill ha henne tillbaka. Utseendet verkar betyda mer än hur man är som person. Visst har utseendet en viss roll men jag tycker det finns många andra saker som går före utseendet.

• Anonym (Var där också)

Jag tror hon (TS fru) börjar få kalla fötter.

Jag tycker TS ska fokusera på sig själv och barnen. I den ordningen också. TS är förmodligen den som står för stabilitet i sin familj nu. Det behöver barnen. Särskilt när det svajar. Om TS vacklar nu får barnen inte det de behöver i morgon. Ungefär som med syrgasmasken i flygplanet. Hjäp dig själv först, sen dina barn. TS har bara att agera juste mot sin (fd) fru, men inte på sin egen bekostnad.

Vitaälgen skrev 2015-01-06 22:09:02 följande:

Nej. Ärligt talat känner jag inte igen henne riktigt. Hon har förändrats så mycket under hösten att jag inte tror jag vill ha henne tillbaka. Utseendet verkar betyda mer än hur man är som person. Visst har utseendet en viss roll men jag tycker det finns många andra saker som går före utseendet.

Förlåt att jag drog in dig på andra tankegångar. Fan jag är åxå nyseparerad och man blir lite manipulerad i känslorna. Så här var det för mig igår? Under några veckor efter separationen så har hon nästan visat ånger? Jag kan ha tolkat hon fel eller så lurar hon mig är att jag ska rodda för hon. Man blir så jäkla svag när man har med dessa personer att göra. I alla fall så var kulmen igår när det gick upp för mig att jag blivit lurad. Hon ville äta middag hos mig för barnens skull. Ok tyckte jag det blir väl kul. Måste tillägga att hon hör av sig på ett eller annat sätt lite för ofta. Och hon pratar om sin nya som att det inte är något hon kommer satsa på och men tycker om han. Nu ville hon i alla fall att vi skulle semestra ihop? Ok sa jag vad är villkoren? Upplägget var att vi skulle vara tillsammans dom en till två första dagarna och sen turas om att ha barnen resten av semestern och ha ett eget boende dom dagar man var barnfri? Poletten trillade ner och jag insåg att hon tar med sig sin nya och är med han dom dagar hon har barnen och är själv. Å jag blir ensam med både barn och dom dagar jag är själv. Hon sa det aldrig rakt ut att det var så men jag tror jag har rätt. Och nu när det gått upp ett ljus för mig att jag blivit manipulerad så vill jag bara klippa alla band förutom barnen. Hon sköter sitt och jag mitt. Så förlåt än en gång att jag försökte få in dig på en annan bana. Själv var min känsla att hon kanske ångrat sig och jag började vackla och tänkte i dom banorna. Att med en rejäl förändring så kanske jag kunde överväga att börja om. Men nu känner jag tvärt om och vill leva själv.
  • Vitaälgen

Vilken soppa.

Ja jag tänker likadant. Det har hänt så mycket att det gått för långt. Däremot verkar det inte som mitt ex har några känslor för någon annan. Hon känner sig tryggare när jag är stark och ryggar undan när jag gråter så där faller teorin att män ska visa mer känslor. Ja jag ska fokusera en del på mig själv men den äldsta dottern har nu fått tid på BUP då hon skrivit på medierna om att hon ska skada sig allvarligt snart så det blir till att fokusera mest på henne en tid frammåt. Är det inte det ena är det det andra problemet som dyker upp.

• Anonym (Sad)

Hur går det TS? bor ni fortfarande ihop eller har hon hittat eget boende?
    Framförallt hur går det för er dotter?

• Anonym (Sad)

Har du kommit vidare i ditt liv?
    Hur går det med din dotter?

• Anonym (Sad)

Är fortfarande nyfiken hur det går för dig/er

• Vitaälgen

Hej. Jodå vi har flyttat isär och jag börjar få ordning på mitt liv. Det har varit tufft och är det fortfarande. Lästa dottern vill ta livet av sig så det är dygnet runt passning på henne. Kom överens med exet idag att vi får ringa BUP akut i morgon för detta klarar vi inte av. Hon har inte varit på skolan sedan slutet på Maj och det blir inte bättre verkar det som tyvärr

• Anonym (Sad)

Vet inte hur relationen mellan dej o exet är, om ni kan prata med varandra.

Ni måste nog lägga alla tvister på is och satsa allt på er dotter.

Är orsaken till hon mår dåligt er skillsmässa?
    Jag tror att hon måste få stabilitet i sitt liv för att kunna gå vidare och slippa stora förändringar som slår undan benen på henne.

Tar exet ansvar för det som händer nu eller är hon fortfarande i sin lilla bubbla och känner hon något ansvar för hur dottern mår?

Hoppas att det löser sig på bästa sätt för er.

• Vitaälgen

Vist har vi meningsskiljaktigheter men det funkar ok. Hon har tagit stort ansvar på slutet. Hon menar att skillsmässan inte har med saken att göra men det kan ju diskuteras. Självklart inte bara den som påverkar men det var nog droppen för dottern verkar det som

• Anonym (Sad)

Är väl inte troligt att Älgen är kvar, men om så, undrar framförallt hur det går för er dotter och om ni har landat i i ert nya liv.

Självklart hur ditt/ert liv ser ut nu för tiden...

Svar på tråden Vad ska jag göra?