• Anonym (väntar)

tappat symtom, hur länge tog det innan kroppen började mf?

Alla mina symtom har försvunnit, fått tillbaka mina hängbröst, magen har slutat vara svullen, illamåendet och tröttheten är som bortblåst, brukar ha högre temp och puls när jag åh gravid och nu mår jag som vanligt, börjar känna mig öppen o stramar i ryggen. Magkänslan säger också det är över. Jag får inte komman in på vul förrän jag blöder. Hur länge kan jag få vänta?

• Svar på tråden tappat symtom, hur länge tog det innan kroppen började mf?
  • Anonym (AM)

När jag fick mitt MA var det precis som du beskriver. Alla symtom försvann väldigt plötsligt och det kändes bara tomt och "som vanligt". Jag tänkte inte så mycket då att det kunde vara MA men efter tre veckor började jag blöda och då förstod jag direkt att det var ett missfall.

Det måste ju inte vara ett missfall du har fått men om det är det kan det börja blöda redan idag eller dröja många veckor, vissa går ända till RUL innan det konstateras. Dessutom kan man behöva hjälp med att få bort det med cytotec eller skrapning. Finns det ingenstans där du kan boka ett privat VUL för att få svar? Att gå i flera veckor och inte vara säker är väldigt påfrestande.

Svar på tråden tappat symtom, hur länge tog det innan kroppen började mf?