• Smecker

Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?

Hade du tillåtit att din man tog ett arbete på en arbetsplats där det arbetade nästan enbart kvinnor? För formens skull säger vi att det är kvinnor i blandade åldrar från t ex 22 till 52, varav en del av dem kan anses vara inom skalan "söta" till "väldigt snygga". Han skall alltså tillbringa minst fem dagar i veckan, minst åtta timmar om dagen med dessa kvinnor. Det kan förekomma övertid, och räkna kallt med jul/firma/avdelningsfester, ibland med respektive, ibland utan.

Apropå tråden Hade du tillåtit din man att resa bort med din väninna? (www.familjeliv.se/forum/thread/74379001-hade-du-tillatit-din-man-att-resa-bort-med-din-vaninna).

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-23 22:05
    Angående ordet "tillåta" så använder jag det endast för att jag ville spegla den andra tråden lite. Jag tror personligen inte på att vuxna människor skall hålla på och tillåta/förbjuda varandra saker och ting.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?
  • Centurione

Det här var ju en väldigt dålig parallell till tråden om nio dagar ensamma i en stuga. Folk kan ju ändå inte ligga med varandra på själva arbetsplatsen, på kontorstid.

En bättre parallell skulle vara att fråga, om han fick jobba någonstans där det ingick övernattningar, typ på ett kryssningsfartyg där det finns kvinnlig personal som arbetar som städerskor, värdinnor, försäljningspersonal, servitriser, ledare av aktiviteter, sångerskor o.s.v..

Fast inte ens det skulle vara jämförbart, eftersom maken inte skulle bli ensam med en kvinna hela tiden, ifrån början, utan han skulle i alla fall vara tvungen att jobba för att få med henne till sin hytt. Han skulle även ha mindre tid för detta, eftersom han måste arbeta också. Och paret skulle vara tvungna att smussla med att de övernattar tillsammans.

• Anonym (Anna)
    Centurione skrev 2014-11-25 02:20:31 följande:

Det här var ju en väldigt dålig parallell till tråden om nio dagar ensamma i en stuga. Folk kan ju ändå inte ligga med varandra på själva arbetsplatsen, på kontorstid.

En bättre parallell skulle vara att fråga, om han fick jobba någonstans där det ingick övernattningar, typ på ett kryssningsfartyg där det finns kvinnlig personal som arbetar som städerskor, värdinnor, försäljningspersonal, servitriser, ledare av aktiviteter, sångerskor o.s.v..

Fast inte ens det skulle vara jämförbart, eftersom maken inte skulle bli ensam med en kvinna hela tiden, ifrån början, utan han skulle i alla fall vara tvungen att jobba för att få med henne till sin hytt. Han skulle även ha mindre tid för detta, eftersom han måste arbeta också. Och paret skulle vara tvungna att smussla med att de övernattar tillsammans.

Kanske inte på dagtid att man kan ligga på ett kontor men nattpass på en äldrevårdsavdelning när man bara är två personal...
  • Centurione
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-26 14:28:30 följande:
    Kanske inte på dagtid att man kan ligga på ett kontor men nattpass på en äldrevårdsavdelning när man bara är två personal...
    Väldigt fult och respektlöst mot de gamla i så fall, som kanske behöver akut hjälp.
  • Vlad
    Centurione skrev 2014-11-26 16:22:29 följande:
    Väldigt fult och respektlöst mot de gamla i så fall, som kanske behöver akut hjälp.
    Respektfullhet är ju inte direkt något jag förknippar med människor som är beredda att bedra sina respektive.
  • Anonym (Anna)
    Centurione skrev 2014-11-26 16:22:29 följande:
    Alltså man har ju larm med sig och behöver inte ta av sig helt utan bara dra ner byxor och underkläder i till exempel sköljrummet.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-26 20:47:28 följande:
    Alltså man har ju larm med sig och behöver inte ta av sig helt utan bara dra ner byxor och underkläder i till exempel sköljrummet.
    Spännande. Är det något som du har personlig erfarenhet av? Eller kollegor?
  • Centurione
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-26 20:47:28 följande:
    Så romantiskt... Obestämd
  • Centurione
    Anonym (Undrande) skrev 2014-11-27 11:41:53 följande:
    Spännande. Är det något som du har personlig erfarenhet av? Eller kollegor?
    Ja, man undrar ju... Men troligast är att hon har sett på för många amerikanska sjukhussåpor. Förutom allt annat, så är ju sköljen en rätt äcklig miljö.
  • Anonym (Joråsåatt)
    Smecker skrev 2014-11-23 20:58:22 följande:
    Bra fråga. En del verkar tro att bara för att en man befinner sig i sällskap av främmande kvinnor så kommer han impregnera dem av ohejdbar vana. Bäst att förbjuda alla presumtiva frestelser, liksom.
    Beror ju på vilken karl man är gift med och vilket förhållande man har. Jag litar på min man till 100%. Min man åker iväg och dansar själv, eftersom han älskar att dansa och jag inte alls är intresserad av sånt. Jag har delat rum med en annan man när jag var på körläger å andra sidan.

Svar på tråden Hade du tillåtit din man att ta ett arbete på en kvinnodominerad arbetsplats?