• CinnamonGirl

Koncentrationssvårigheter

Jag vill gärna börja plugga igen, men jag vet inte om jag kommer att klara av det. Jag har alltid tyckt om att läsa, både faktaböcker och romaner, och att lära mig nya saker. Men jag har alltid haft svårt att koncentrera mig och kan inte fokusera på en sak en längre stund. Jag har också svårt att sitta still längre stunder. Jag är även lite trög, dvs det är ett evigt tragglande innan saker och ting fastnar. Men det kanske är nåt som är genetiskt...

Vad gör jag för att öva upp min koncentrationsförmåga? Om det ö.h.t går? Eller finns annan hjälp?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Koncentrationssvårigheter
  • Annelie 76

Testa hög dos omega 3, gärna EyeQ. De hjälper min kompis som har dyslexi. Hon säger att hon har mycket lättare att koncentrera sig när hon tar dem.

• ilwharian

Du har förmodligen add?

Du borde genomgå en utredning, för att sedan få mediciner utskrivna, de kommer hjälpa dig at finna ro.

Om du inte vill testa mediciner så är ett annat sätt att helt enkelt öva upp din koncentration genom att varje gång försöka koncentrera dig längre stunder. Ett annat sätt är börja träna samtidigt, mycket fysisk träning. Såna där Eye Q kan säkert hjälpa också, men du bör nog överväga medicin!

• ssssssssss

enligt studier så ska det funka väldigt bra med meditation och medveten närvaro vid koncentrationssvårtigheter. det är väl inte så konstigt eftersom man tränar på sin förmåga att hålla fokus och inte bli påverad av yttre faktorer. har själv precis börjat på meditationskurs men har inte hunnit se resultat. det tar ju tid och engagemang att träna upp som allt annat.

Svar på tråden Koncentrationssvårigheter