Min mamma blir stressad utav sonens nya förhållande
Ja, klockan är fyra och jag har legat uppe sedan kl 3. Ska försöka förklara situationen för er.
Förra julen flyttade min storebrors flickvän in till honom och hans lägenhet dem verkande kära och såklart i ett förhållande så kan man bli osäker och bråka och det är "normalt", speciellt när killen är i fråga 21år och får ragg på krogen när tjejen är med. Förstår att hon blev frustrerad. Men det är ju något man ska kunna lösa i ett förhållande utan då min mammas hjälp.
Men lite innan och speciellt efter sommaren så har flickvännen börjat ringa hem till min mamma mitt i nätterna. Hon kan ringa och gråta/vara dryg/arg/orolig/full och säga att min bror är jätte full och att dem har bråkat. Självklart blir min mamma jätte-orolig och åker dit med en gång, då har det 9/10 ggr som det är flickvännen som är full och är ledsen och min storebror försöker lugna ner henne eller att dem har börjat bråka på vägen hem för tjejen varit full. Ja ni hör att det är väldigt sjukt. Så fort dem har problem ringer flickvännen och ofta är det mitt i natten vid 01/02/03/04. Jag är så otroligt rädd om min mamma hon ställer upp på allt skjutsar och kör om man ber om det, men på detta sättet att hon rings upp mitt i nätterna 5-12 ggr i månaden känns inte okej längre. Vad skulle ni göra? Dessutom har jag aldrig hört ifrån flickvännen ett riktigt tack i ord..