• Miao

Vädjan till alla föräldrar som vill resa med sina barn!

Tänk på andra när ni planerar er resa!
    Om ni har barn som inte kan vara tysta kanske det inte är en så bra idé att åka med publika resmedel.
    De andra på tåget/flyget (eller vad du nu reser med) vill inte ha sin semester förstörd av skrikande barn.

Om barnen spelar spel eller tittar på film, använd hörlurar så att inte alla andra får stå ut med ljudet.

Att man ska hålla sig tyst och inte störa andra borde vara självklart, men är väldigt många, både vuxna och barn, som är extremt respektlösa.

Eftersom barn inte själva kan bestämma hur de ska resa ber jag därför er, föräldrar:
    Snälla, tänk på andra och se till att era barn håller sig tysta och lugna så de inte stör era medresenärer!

• Svar på tråden Vädjan till alla föräldrar som vill resa med sina barn!
  • AnooYoo
    Snällspiken skrev 2014-12-12 20:56:15 följande:

Ni som tycker att barnfria flyg och barnfria kaféer är en god idé, tycker ni generellt att det är OK att förbjuda vissa grupper från ställen beroende på deras kön, ålder, etnicitet, kroppsbehåring, klädstil o s v? 

Jag trodde att vi hade kommit längre än så, faktiskt. Framför allt trodde jag att det var förbjudet. 

Åldersgräns på krogen, bio o s v är en helt annan sak eftersom det handlar om att skydda barnen från sådant som kan skada dem. 

Vuxna tar däremot ingen skada av att behöva dricka kaffe i närheten av barn. 

23-årsgräns är nog inte till för att skydda barnen.

Åldersgränser finns av olika anledningar.
  • Anonym (***)
    Snällspiken skrev 2014-12-12 20:56:15 följande:

Ni som tycker att barnfria flyg och barnfria kaféer är en god idé, tycker ni generellt att det är OK att förbjuda vissa grupper från ställen beroende på deras kön, ålder, etnicitet, kroppsbehåring, klädstil o s v? 

Jag trodde att vi hade kommit längre än så, faktiskt. Framför allt trodde jag att det var förbjudet. 

Åldersgräns på krogen, bio o s v är en helt annan sak eftersom det handlar om att skydda barnen från sådant som kan skada dem. 

Vuxna tar däremot ingen skada av att behöva dricka kaffe i närheten av barn. 

Åldersgräns är helt ok. att använda. Det spelar ingen roll vem du är, alla har chans att få "åldern inne".

Vad har etnicitet för likhet med ålder?

Harrods släpper inte in dig om du går klädd som en luffare, knappast Riche heller så visst har klädstilen betydelse.

• Anonym (resälskare)
    Miao skrev 2014-11-25 13:19:39 följande:

Om ni har barn som inte kan vara tysta kanske det inte är en så bra idé att åka med publika resmedel.

De andra på tåget/flyget (eller vad du nu reser med) vill inte ha sin semester förstörd av skrikande barn.

Om barnen spelar spel eller tittar på film, använd hörlurar så att inte alla andra får stå ut med ljudet.

Att man ska hålla sig tyst och inte störa andra borde vara självklart, men är väldigt många, både vuxna och barn, som är extremt respektlösa.

Eftersom barn inte själva kan bestämma hur de ska resa ber jag därför er, föräldrar:

Snälla, tänk på andra och se till att era barn håller sig tysta och lugna så de inte stör era medresenärer!

Tänka sig... Jag har även träffat vuxna människor som beter sig så...
  • Florimell

Reser mycket med barn, och har rest mycket innan barnen. Det värsta jag varit med om är onyktra människor som beter sig ohyfsat och är allmänt äckliga. Så hellre nyktra flygplan än barnfria för min del!

• Anonym (uwotm8?)

Det hade varit jävligt gött om man det fanns företag som erbjöd strikt barnfria flyg, hade ju definitivt nyttjat det då jag reser hyfsat ofta. Bara tanken på att slippa någon äcklig liten 4-åring som ska sparka på stolen bakifrån är ju nästan för bra för att vara sant. 

Precis samma sak med restauranger, jävligt gött att slippa ungar som skriker för att restaurangen inte hade hamburgare som på Macdonald's.  

• Apotheosis

Jag förstår idén med barnfria flyg, men tycker en ännu bättre idé hade varit barnvänliga flyg. Då tror jag de flesta andra flyg automatiskt hade blivit barnfria, för det är allt annat än roligt att flyga i mer än 11 timmar med små barn och jag tror att de allra flesta som gör det inte gör det "för skojs skull" utan för att det är enda sättet att ta sig dit de skall.

• Tirem

Har tittat in i tråden lite då och då men inte orkar slösa min tid med att skriva men nu har jag några sekunder över...

Gå och göm dig någonstans! Barn är en del av samhället, lär dug leva med det!

Punkt.
  • JazzKermit

Jag tror att många barn irriterar sig på dryga vuxna som ska gulla med dem och nypa dem i kinderna. Eller kasta upp dem i luften eller krama dem fast de inte vill. Eller vägrar släppa mobilen fast de väser "jag är kissig pappa!" Många barn hade tyckt att flyg utan äckliga vuxna hade vart för att vara sant...

• Bel

Gissar att du inte har egna barn med tanke på din oerhört dumma ts.
    Men du, barn finns och är en oerhört stor del av samhället. Acceptera det.
    Jag tänker inte låsa in mig själv och mina barn för att de kanske kommer att störa dig. Dumheter!

Jag kommer att tänka på måna olika tillfällen då jag som resenär har blivit störd av finniga, för hårt sminkade tonåringar som sitter och skränar och pratar skit om andra. Eller för all del, fulla vuxna tågresenärer som ska ner till Kastrup för att åka vidare till olika fotbollsevenemang.

Eller gamla tanter som sprayar på sig en jävla massa parfym.

Eller människor överlag som är jävligt dåliga på att hålla efter sin hygien.

Eller feta människor som tar upp två säten så man själv får sitta fastkletad mot fönsterrutan.

Listan kan göras lång. Idiot.

• Lagotto

Det värsta jag har varit med om är en flygresa från Paris till Stockholm ned en unge som skrek konstant hela resan. Har man barn som är kring året kanske man inte ska flyga. Jag kommer inte sätta mig utav respekt för mitt ofödda barn på något flyg förrens barnet är minst 2 år. Så ni som klarar av skrikande ungar på flyg, grattis. Alla gör inte det.

• FrökenLöken

"Att  man ska hålla sig tyst och inte störa andra borde vara självklart".

Vilken trevlig, tyst värld du måste leva i. Det kanske är du som måste ta med dig din bubbla när du vistas bland folk?

• modsey
    Lagotto skrev 2015-01-03 09:17:21 följande:
    Det värsta jag har varit med om är en flygresa från Paris till Stockholm ned en unge som skrek konstant hela resan. Har man barn som är kring året kanske man inte ska flyga. Jag kommer inte sätta mig utav respekt för mitt ofödda barn på något flyg förrens barnet är minst 2 år. Så ni som klarar av skrikande ungar på flyg, grattis. Alla gör inte det.
    tro mig, 2 åringar kan vara svårare att få att sitta fint och tyst än ett spädbarn många gånger...
    Sist jag flög till just Paris satt jag bredvid en stor ganska tjock för att inte säga fet herre som snarkade så jag inte kunde koncentrera mig. Troligen sov han på något starkt lugnande för han ramlade som över mot min sida emellanåt och störde hela min resa.
    Fruktansvärt!
  • Snällspiken

Min hemskaste resa var när en snubbe satt bredvid mig och hela tiden lät sina fingertoppar kräla omkring över mitt lår. Jag sa till honom flera gånger och bad flygvärdinnorna om att få byta plats men det fanns inga lediga säten. Hans fru satt på andra sidan och tittade ut genom fönstret hela resan. 

Jag var typ tjugo år och han kanske femtio. 

En annan jobbig resa innehöll ett flygplan fullt med packade, engelska fotbollssupportrar. 

Skrikande barn kan jag inte minnas att jag har störts nämnvärt av och då reste jag tidigare flera gånger i månaden kors och tvärs över Sverige, Europa och världen i mitt arbete. 

• Apotheosis
    Lagotto skrev 2015-01-03 09:17:21 följande:

Innan två års ålder satt mitt barn som en liten ängel på flyget, sov gott, tittade runt, åt lite. Runt tvåårsåldern började barnet flippa ur på flygresor, åla sig och gråta och sånt. Spännande att du valt just den åldern för flygdebuten. Berätta gärna varför du tycker det är den magiska åldern!
Svar på tråden Vädjan till alla föräldrar som vill resa med sina barn!