Miao skrev 2014-11-25 13:19:39 följande:
Tänk på andra när ni planerar er resa!
Om ni har barn som inte kan vara tysta kanske det inte är en så bra idé att åka med publika resmedel.
De andra på tåget/flyget (eller vad du nu reser med) vill inte ha sin semester förstörd av skrikande barn.
Om barnen spelar spel eller tittar på film, använd hörlurar så att inte alla andra får stå ut med ljudet.
Att man ska hålla sig tyst och inte störa andra borde vara självklart, men är väldigt många, både vuxna och barn, som är extremt respektlösa.
Eftersom barn inte själva kan bestämma hur de ska resa ber jag därför er, föräldrar:
Snälla, tänk på andra och se till att era barn håller sig tysta och lugna så de inte stör era medresenärer!
Gissar att du inte har egna barn med tanke på din oerhört dumma ts.
Men du, barn finns och är en oerhört stor del av samhället. Acceptera det.
Jag tänker inte låsa in mig själv och mina barn för att de kanske kommer att störa dig. Dumheter!
Jag kommer att tänka på måna olika tillfällen då jag som resenär har blivit störd av finniga, för hårt sminkade tonåringar som sitter och skränar och pratar skit om andra. Eller för all del,
fulla vuxna tågresenärer som ska ner till Kastrup för att åka vidare till olika fotbollsevenemang.
Eller gamla tanter som sprayar på sig en jävla massa parfym.
Eller människor överlag som är jävligt dåliga på att hålla efter sin hygien.
Eller feta människor som tar upp två säten så man själv får sitta fastkletad mot fönsterrutan.
Listan kan göras lång. Idiot.