• Fjärilstofflan

När kunde du känna rörelser?

Jag är gravid i vecka 14 med mitt tredje barn och undrar vilken vecka ni kunde känna barnets rörelser i?

Skriv gärna vilket barn också =)

längtar efter att känna den lille krabaten där inne! Inbillade mig i morse när jag låg ner att jag kände något, men det känns lite tidigt

• Svar på tråden När kunde du känna rörelser?
  • Sassa89

Hej 

Är gravid med mitt första barn :) kände fladder i vecka 13-14 någon gång.
    Men mer buffande känsla kände jag i vecka 20 ;) och nu i vecka 25 så känner jag av tjejen dagligen med en del knuffar eller sparkar ;) (kan inte känna skillnad va det är hehe)

• ebe91

V 19 (första barnet), sambon kände sparkarna genom magen i vecka 21-22... Han hade säkert kunnat känna dom tidigare men allt handlar väl om tajming ;) jag kände aldrig "fisken" som alla beskriver, inget fladder alls utan snarare som att någon pickade på insidan :)

• karet

Känt lite olika. Minns inte exakt.
    När jag var på ultraljud i v 14-15 så sa ultraljudsläkaren att man brukar känna tidigare på trean och att jag nog kommer känna om några veckor och så sa han att de som påstår sig känna tidigare än v 15 är önsketänkare.

• Liafiaa

V16-17 , första barnet. Sambon kände då också utanpå. Nu i v20 känner jag bebisen tydligt och kan ibland se utanpå. Jag har moderkakan i framvägg.

• familjekatt

Väntar mitt första barn. Kände fladder i vecka 13 och första sparkarna i vecka 20, nu i vecka 27 ser man tydligt utanpå magen när hen rör sig :) min sambo kände första sparken utanpå magen i vecka 24 ungefär

• sokrut

Är helt hundra på att det var bebisen i v. 12+3! Är idag i 13+6 och har inte känt nått mer :) första barnet, framåtlutad livmoder (om nu det spelar roll, vilket jag tror?)

• lillefröe

Kände en svag ihållande vibration i v.15. Sen ganska ojämt, men har känt varje dag sen v.18. En vild bebis. Moderkakan är i bakvägg. 

• Lilla JJ

v.12+3. Första barnet. Sen var det uppehåll till ca v.15. Kände varje dag från v.16. Det blev en kille. En del tror att man känner killar tidigare.

Le-det kan smitta!
  • nåldyna

Första rörelserna kände jag i typ vecka 16-17 tror jag. Från vecka 20-21 kände jag mer tydliga sparkar och att hon bökar runt inne i magen :) 
    Första barnet. 

• sirmalin

21+3 idag och jag har känt att det är någon som "petar" på mig från insidan i ett par dagar nu. Troligtvis har jag känt av kotten innan med men då har det inte vart så tydligt att jag kunnat säga att det verkligen var bebis och inte bara tarmarna.

• kara

Är i vecka 21 nu och kände första rörelserna i vecka 15 (14+3) kände dagen efter och sen dröjde det 8 dagar och sen dess har jag känt dagligen. 

Känns som att bebis rör på sig jätte mycket, men sen vet jag inte vad som är mycket och vad som är lite heller :)

• mammalovis

Jag kan ju säga att det är en enorm skillnad på att ha moderkakan i framvägg respektive bakvägg. Jag fick igår bekräftat av bm att jag hade moderkakan fram även med första och bara kände ganska sent och mest på sidorna. Nu med tredje hade jag känt kittel långt innan rul, minns dock inte vilken vecka. Oftast var det på ett liknande ställe så jag har svårt att se att det bara skulle vara tarmar. Nu i vecka 25 är rörelserna mer markanta och det känns som att bebis trycker ut något hårt fram allt som oftast, inte så skönt precis, så det fanns fördelar med moderkakan fram. Ibland är det nästa obehagligt nu.

• V79

Första v 15, andra v 15, tredje v 13, fjärde v 15, femte v 16 och sjätte v 17.

Räknar hela veckor som redan är passerade, hur många dagar kommer jag inte ihåg faktiskt.

Kände utan på redan efter några dagar jag känt första sparkarna.

• HelenaBernice
    Kände rörelser för första gången v22+0.
    Moderkakan i framkant. Därför dröjde det ganska länge.
    Men bara skönt tycker jag att det dröjde så pass länge, till skillnad från många som verkar vara oroliga.
    Sen dess, nu i v23+4, har det sparkats många många gånger varje dag.
    Tycker inte det är supermysigt, utan just vad vad det är, någon sparkar på mig ;)
    Kul att det är någon därinne men inte superskönt.. :)
  • Nilla6

Kommer inte ihåg hur det var med ettan men denna kände jag redan i vecka 12, sambon i vecka 20 och sonen nu i vecka 22 då man tom ser utanpå hur det rör sej, har moderkakan i framvägg långt ner så rätt otroligt att det känns och syns som det gör.

• Melinoe

Runt v17 började jag känna rörelser lite smått, är nu i v22 och har just börjat känt dem även utifrån. Första barnet, vet ej kön.

Svar på tråden När kunde du känna rörelser?