Resa ensam till Thailand
Hejsan! Jag har nu bestämt mig för att resa själv till Thailand i januari månad. Jag vet dock inte alls vart jag ska, hur jag ska göra om jag ska boka hotell där eller här, resa med charter mm.
Det är min tredje resa i hela mitt liv och det känns mycket nervöst att resa ensam, dock spännande. Jag är ute efter att uppleva saker, se byggnader, natur, uppleva deras religion, meditera, massage, bada och sola. Jag är verkligen inte ute efter att shoppa eller festa. Vart ska man då som ensam resenär ta vägen i stora Thailand?
Jag har tänkt vara borta i 1-2 veckor. Sedan undrar jag lite grann med hur mycket allt kan kosta. Kan det kosta under 13 000 kr om man räknar med själva resan, boendet, och att leva om dagarna och göra saker?
Det är så mycket information att ta reda på nu. Måste man vaccinera sig innan man reser?
Vad är bäst, att resa med ett charterbolag och få boendet på plats, eller hitta boende väl där? Eftersom jag inte kommer vara borta mer än 2 veckor kommer jag inte resa allt för mycket runt omkring. Det känns ju lite nervöst att fixa så mycket själv när jag aldrig har gjort någonting sådant här.
Extremt tacksam för svar!! :)