Vet inte om jag vill/vågar!
Hej, jag fick veta för fem dagar sen att jag är gravid. Ska till läkare på måndag för att säkerställa det hela.
Jag har en pojkvän sen sex månader tillbaka och nu som sambo sen två månader tillbaka. När jag berättade att jag var gravid så tog han det lugnt men sa senare att han inte vill ha barn ännu, Han är orolig för det ekonomiska som jag vet att vi kan hantera. Så det hela ligger väl i att han inte är redo, han vill att jag ska göra abort men säger samtidigt att det är jag som bestämmer. Men han säger att han inte kan säkert vara så entusiastisk om jag bestämmer mig för att behålla det.
Jag vill inte föda fram ett barn som inte blir älskad av sin pappa.
men jag är också livrädd för att göra abort och har också en sjukdom som gör det hela med gravid väldigt unikt för mig och speciellt om barnet är friskt.
Jag vet inte hur jag ska göra. är så livrädd att jag ska bli deprimerad av abort och inte kunna må bra igen...men vet inte hur jag ska förklara för min kille att jag vill ha barnet med honom..men samtidigt veta att han inte kommer älska det för att han inte är redo.
Kan någon hjälpa mig?!