• Anonym (Förvirrad.)

Vet inte om jag vill/vågar!

Hej, jag fick veta för fem dagar sen att jag är gravid. Ska till läkare på måndag för att säkerställa det hela.
    Jag har en pojkvän sen sex månader tillbaka och nu som sambo sen två månader tillbaka. När jag berättade att jag var gravid så tog han det lugnt men sa senare att han inte vill ha barn ännu, Han är orolig för det ekonomiska som jag vet att vi kan hantera. Så det hela ligger väl i att han inte är redo, han vill att jag ska göra abort men säger samtidigt att det är jag som bestämmer. Men han säger att han inte kan säkert vara så entusiastisk om jag bestämmer mig för att behålla det.
    Jag vill inte föda fram ett barn som inte blir älskad av sin pappa.
    men jag är också livrädd för att göra abort och har också en sjukdom som gör det hela med gravid väldigt unikt för mig och speciellt om barnet är friskt.
    Jag vet inte hur jag ska göra. är så livrädd att jag ska bli deprimerad av abort och inte kunna må bra igen...men vet inte hur jag ska förklara för min kille att jag vill ha barnet med honom..men samtidigt veta att han inte kommer älska det för att han inte är redo.

Kan någon hjälpa mig?!

• Svar på tråden Vet inte om jag vill/vågar!
  • Liten till

Fast att han inte kommer vara så glad nu direkt om du behåller är ju en sak, att älska sitt barn när det kommit en annan. Prata igenom med honom igen, förklara att du är rädd för abort och allt precis som du skriver här. Tror du han stannar? För jag tror att när han får se liten på rul, och när bebis är född så ändrar han sig nog en del. Han verkar ju inte vara helt emot barn? Hoppas det ordnar sig! Lycka till

• Anonym (Förvirrad.)

Jag vet att han stannar för det har han sagt. att han hjälper till men tror att det kan bli kämpigt när vi bara har hans inkomst att leva på även om vi kan få olika bidrag och jag har föräldrar som jag vet skulle hjälpa till.

Han säger att han inte vill ha barn idag men kanske inte i framtiden heller, han vet inte om han någonsin kommer bli redo. Jag å andra sidan vill verkligen ha barn och skulle ta hand om det på det bästa sättet. 

känns bara så ledsamt om jag måste ''övertala'' han att älska barnet.
    Jag hoppas lite på att han ska ändra sig sen när vi har varit hos läkaren, sett ultraljud och liksom får det på papper att det här verkligen händer

Svar på tråden Vet inte om jag vill/vågar!