• Pyssilullan

v17, 3.e barnet, ingen synlig mage dagtid, inga rörelser! vanligt?

Hjälp o råd är vad jag behöver, eller kanske någon som kan stilla min oro!
    Väntar mitt tredje barn, dock en sladdis så det var 8 år sedan sist jag var gravid så mycket är glömt!

Är i V 17.. Men har fortfarande ejberättat för blivande syskon släkt eller jobb
    På dagarna syns INGENTING på mig men på kvällen är magen lite svälld.
    Känner inga rörelser alls.. Därav min oro! Tycker ja borde de nu?
    Har varken gjort kub ell ul utan endast ett clearblue som visat plus!

Känns som ja oroar mig! Min bm sa bara allt är nog bra, så länge du inte blöder ska du vara lugn!

Har Rul 18 dec om 21 dagar o jag längtar nå så fruktansvärt dit!

• Svar på tråden v17, 3.e barnet, ingen synlig mage dagtid, inga rörelser! vanligt?
  • sofiaC

Jag är oxå gravid med mitt tredje barn... Min yngsta fyller 6 nu i januari...

Jag kände heller ingenting fram till vecka 22... Jag fick dock veta via kub och extra hjärtljuds kontroller att allt såg fint ut...

Anledningen för mig var att moderkakan låg i framvägg... Då är det svårt att känna tidigt!

Håller med din bm att oroa dig inte så länge du inte blöder...

Nu känner jag hela tiden och är i vecka 26... Ta det lugnt, det är säkert inga problem!

Lycka till!

• Pyssilullan

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu. Då hoppas jag det kommer så småningom för mig med... Man blir ju lite nojig o spec då jag inte gjort kub heller...

Då kan jag nog vänta 20 dgr till, då det är dags för ul. När man har moderkakan i framvägg.. Kan man då vara i regel mindre under hela graviditeten tror du?

sofiaC skrev 2014-11-29 11:38:03 följande:

Jag är oxå gravid med mitt tredje barn... Min yngsta fyller 6 nu i januari...

Jag kände heller ingenting fram till vecka 22... Jag fick dock veta via kub och extra hjärtljuds kontroller att allt såg fint ut...

Anledningen för mig var att moderkakan låg i framvägg... Då är det svårt att känna tidigt!

Håller med din bm att oroa dig inte så länge du inte blöder...

Nu känner jag hela tiden och är i vecka 26... Ta det lugnt, det är säkert inga problem!

Lycka till!

• sofiaC
    Pyssilullan skrev 2014-11-29 19:06:08 följande:

Tack för svar! Känner mig lite lugnare nu. Då hoppas jag det kommer så småningom för mig med... Man blir ju lite nojig o spec då jag inte gjort kub heller...

Då kan jag nog vänta 20 dgr till, då det är dags för ul. När man har moderkakan i framvägg.. Kan man då vara i regel mindre under hela graviditeten tror du?

Hej igen!

Jag tror du kan vara lugn... Ang. Storlek på magen så vet jag inte men som du vet är varje graviditet unik och inte lik den andra :0)

Det kan vara så enkelt att din livmoder lutar bakåt eller att bebisen ligger vänd och då känner du inge rörelse heller...

Det är tidigt ännu så ta det lugnt... Ring annars din bm och be om att få komma och lyssna på hjärtat bara :0)
  • Pyssilullan
    sofiaC skrev 2014-11-29 19:09:47 följande:
    Hej igen!

Jag tror du kan vara lugn... Ang. Storlek på magen så vet jag inte men som du vet är varje graviditet unik och inte lik den andra :0)

Det kan vara så enkelt att din livmoder lutar bakåt eller att bebisen ligger vänd och då känner du inge rörelse heller...

Det är tidigt ännu så ta det lugnt... Ring annars din bm och be om att få komma och lyssna på hjärtat bara :0)

Jo tanken har slagit mig att ringa min BM men bara de är ju ett stort projekt det med ha ha. Dom har bara telefontid då jag jobbar, och jag har ju inte berättat för kollegor eller chef ännu. Så jag har ju dragit mig lite för det.
    Sen har min BM så dåligt med tider så jag har haft svårt att komma dit. Äh nu är det bara 17 dgr kvar till RUL =) jag får stå ut.
    klickade hem en doppler idag också som man lyssnar på hjärtljuden med!
    Får se om den funkar!

• Flickan och kråkan

Min tre är snart 1,5 år. I v.17 hade jag ingen synlig mage och kände inte heller rörelser. De kom i v.19 .

Kände första barnet i slutet av v.18 (moderkakan i bakvägg). Kände andra barnet i v.17 (moderkakan i framvägg). Och kände alltså tredje barnet i v.19 (moderkakan i bakvägg). Allmänt rätt stillsam i magen....till mammas stora förtret och oro.

Mitt tredje barn har varit världens mest nöjda och harmoniska barn. I jämförelse med mina första barn, sovit mycket "bättre"/mer sammanhänande. Han tar liksom allt med ro även om det är kaos runt omkring honom (han storebröder är 5,5 respektive snart 7). De kan brottas och skrika och i farten även brotta ner honom....likväl så pysslar han vidare lugnt med sitt som om inget hänt .

• Smulan 89

Jag väntar också tredje barnet. Jag hade liten mage i v 17 och började känna rörelser i den veckan, men inte så tydligt. Du kanske har moderkakan i framvägg och då känner man ofta senare. Jag har min moderkaka i bakvägg. (Frågade på ultraljudet). På mitt ultraljud i v 19 så rörde sig bebisen massor, men jag kände inte en enda av dessa rörelser. I den tråd jag följer (bf april) så har några lagt ut bilder på sina magar och flera av dem har knappt någon mage alls. Det är så mycket som påverkar när man får magen. Kanske har på starka magmuskler som kan hålla tillbaka magen tex. En kompis fick sin första i sommar och fick inte så stor mage och den syntes sent. Hon är väldigt tränad och smal, så hennes magmuskler kunde nog hålla in magen.
    Det är ingen fara ska du se. Om det inte blöder och/eller gör ont, så finns inget att oroa sig över.
    Lycka till =)

• Pyssilullan
    Smulan 89 skrev 2014-12-01 10:14:17 följande:

Jag väntar också tredje barnet. Jag hade liten mage i v 17 och började känna rörelser i den veckan, men inte så tydligt. Du kanske har moderkakan i framvägg och då känner man ofta senare. Jag har min moderkaka i bakvägg. (Frågade på ultraljudet). På mitt ultraljud i v 19 så rörde sig bebisen massor, men jag kände inte en enda av dessa rörelser. I den tråd jag följer (bf april) så har några lagt ut bilder på sina magar och flera av dem har knappt någon mage alls. Det är så mycket som påverkar när man får magen. Kanske har på starka magmuskler som kan hålla tillbaka magen tex. En kompis fick sin första i sommar och fick inte så stor mage och den syntes sent. Hon är väldigt tränad och smal, så hennes magmuskler kunde nog hålla in magen.
    Det är ingen fara ska du se. Om det inte blöder och/eller gör ont, så finns inget att oroa sig över.
    Lycka till =)

Tack för svar. Nja muskler har jag nog inte :D
    Jag är rätt tjock.. 170 lång o 78 kilo för 17 veckor sedan, nu är det nog ännu mera kilon - Men allt sätter sig överallt.. Rumpan midjan osv. Så jag ser  mest lönnfet ut... Därav magen kanske gömmer sig under fettet då,..
Svar på tråden v17, 3.e barnet, ingen synlig mage dagtid, inga rörelser! vanligt?