• Zara2014

Jobbigt när man är tillsammans med någon som aldrig är barnledig!

Hej

Jag träffar någon som har sina barn alltid, och jag trodde faktiskt att det inte gjorde mig något (jättegoa barn)  men detta stör mig. Vi har aldrig någon tid för bara oss och det tär på mig. Jag själv är van att vara barnledig typ varannan vecka då mina barn är hos sin pappa. Är jag taskig som känner så här?? Hade ni tyckt det hade varit okej? Vad hade ni velat i en relation?

• Svar på tråden Jobbigt när man är tillsammans med någon som aldrig är barnledig!
  • Anonym (Förälder)

Jag är ensamstående med ett barn på heltid utan större avlastning mer än när det är ett "måste" och är arbetsrelatetad. Jag tänker ofta på hur det skulle se ut om jag träffade en ny man som inte kan acceptera att jag är mamma på heltid..Jag hoppas att han på ett väldigt tidigt stadium i så fall talar om det för mig så jag inte går in i en relation som inte kommer att bära för jag vill ha ett seriöst förhållande där mitt barn får vara en del av den. Det verkar som om det kan vara svårt när man läser här...men jag tror ändå att när man träffar den rätta så löser man det mesta och hittat ett sätt där förhållandet kan växa. Jag personligen skulle inte ha något emot att träffa en man med barn på heltid, jag ser bara hur mycket mer vi kan göra som berikar vårt liv inkluderat barnen! Småbarnstiden går fort och en dag kommer man att sakna den tiden man delade på<3

• Brumma
    Anonym (Yllet) skrev 2014-12-06 09:35:57 följande:

Jag och min man har inte barnvakt. Vi bor långt ifrån våra föräldrar och syskon. Men vi VILL INTE lämna bort våra barn veckovis, vi saknar dem då (kanske låter konstigt för många, men vi vill vara med våra barn).

Vi hyr in barnvakt varannan månad några timmar på kvällen för en bio eller en middag och det räcker bra. Sen får man ta vara på tiden då barnen sover på kvällen.

Jag har faktiskt ingen förståelse för de föräldrar som tycker det är skönt att vara barnfri hela veckor och "förverkliga sig själv" och träffa sin partner. Då är man inte mogen att vara förälder. Och givetvis är detta MIN åsikt, inget annat.

Om alternativet är att sitta vv och må dåligt så jo, det är väl jättebra om man kan försöka hitta positiva saker med att vara barnfri vv. Det är knappast ett VAL de flesta föräldrar gör. Det är inte så man VILL ha det. Men när man går isär har bar et rätt till båda föräldrar a och att då kräva barnen på heltid för att man "vill" - det är jävligt själviskt och fel både mot barnet och den andra föräldern...

Men du anser då att de föräldrar som har sina barn vv och har lyckats hitta ngt som gör dem lyckliga TRIPS att de är tvungna att leva utan barnen vv helt enkelt inte borde skaffat barn? Eller att de skall må dåligt vv för annars "är de inte mogna att skaffa barn"? Jag anser ditt synsätt är helt förkastligt och en smäll i ansiktet på alla dessa tusentals föräldrar som ser till sitt barns bästa - nämligen tillåter dem leva lika mkt med sin andra förälder- och har hittat ett sätt att må bra på TROTS att det inye är livet de valt. Du är extremt nedvärderande och dömmande.. TROR du på allvar att föräldrar VILL lämna bort sina barn vv?! Fy..
  • Brumma
    Anonym (Förälder) skrev 2014-12-06 11:58:04 följande:

Ja, vad jobbigt att ha de barn man har valt att skaffa!??

MVH Heltidsföräldern

Du missade ngt där eller?
  • Anonym (ssss)
    Anonym (Förälder) skrev 2014-12-06 13:50:02 följande:
    Det jag inte förstår är hur det kan vara skönt att slippa sina egna barn halvtid. Det är ju så skönt så att TS även önskar slippa sina bonusbarn på halvtid.

Detsamma vräkte en annan mamma ur sig häromdagen. "Fy, nu måste jag laga mat igen. Min barnvecka.."

Jag har hört liknande även från andra. Dvs. att det är så skönt att slippa barnen.

Jag skulle själv känna stor sorg om jag gick miste om halva umgängestiden med mina barn.
    Man kan ju i och för sig tycka att arbetet som barnen orsakar är jobbigt, utan att tycka illa om själva barnen. Drömmen för de flesta vore väl att ha sina barn hela tiden - men ha någon annan som skötte det praktiska!
  • Anonym (ssss)
    Anonym (Förälder) skrev 2014-12-06 13:50:02 följande:
    Det jag inte förstår är hur det kan vara skönt att slippa sina egna barn halvtid. Det är ju så skönt så att TS även önskar slippa sina bonusbarn på halvtid.

Detsamma vräkte en annan mamma ur sig häromdagen. "Fy, nu måste jag laga mat igen. Min barnvecka.."

Jag har hört liknande även från andra. Dvs. att det är så skönt att slippa barnen.

Jag skulle själv känna stor sorg om jag gick miste om halva umgängestiden med mina barn.
    Man kan ju i och för sig tycka att arbetet som barnen orsakar är jobbigt, utan att tycka illa om själva barnen. Drömmen för de flesta vore väl att ha sina barn hela tiden - men ha någon annan som skötte det praktiska!
  • Anonym (uwotm8?)

Tycker du bör göra hans barn en tjänst och avlägsna dig från dem snarast, TS. 

• Anonym (MM)
    Anonym (uwotm8?) skrev 2014-12-07 17:11:04 följande:

Tycker du bör göra hans barn en tjänst och avlägsna dig från dem snarast, TS. 

Som jag väntat på den kommentaren men där kom den till sist. Skrattande 
  • Anonym (Bäst)
    Anonym (Bonusmorsan) skrev 2014-11-29 14:48:53 följande:

Barnen kommer alltid först. Det är bara att finna sig i det. Du får ursäkta, men jag tycker att din inställning är lite konstig. Det verkar som om du tycker att det är skönt att vara barnledig varannan vecka. Hur kan du tycka det? Längtar du inte ihjäl dig efter barnen då? Jag har inte egna barn, bara bonusbarn, så jag fattar kanske inte det här.

Klart det är skönt! Det är ju inget som förändrats sedan man bodde tillsammans med barnets andra förälder- man hade halva ansvaret då och man har det nu. Fast nu får man en hel vecka på sig emellan att rå om sig själv, göra vad man vill.

Det tar ett tag att vänja sig bara men skilsmässa är verkligen det bästa av allt- halva ansvaret, egentid, kvalitetstid med barnen för man är mer rädd om tiden med dem än innan!
  • Iam

Alltså... som jag sagt innan...

Om det nu är så viktigt för barnen att få egentid med sin förälder, som många är inne på. Varför har ni då så svårt för att acceptera att två vuxns i en kärleksrelation behöver egentid ibland?

Jag är säker på att ni alla har tid med era vänner, era barn... ja lägger engagemang i era olika relationer. Varför kan ni inte unna en kvinna att få egentid med sin man? Vad är det som svider så mycket inom er att ni måste trycka till en kvinna för att hon har den önskan?

• Anonym (uwotm8?)
    Anonym (MM) skrev 2014-12-07 17:15:02 följande:
    Som jag väntat på den kommentaren men där kom den till sist. Skrattande 
    Chockerande, eller hur? Att någon faktiskt tycker att det är viktigt att barn får umgås med vuxna som inte avskyr dem. Det är ju helt jävla otänkbart att ett barn kan må dåligt över att ens förälders nya hatar en, eller hur? Men liiiiiiiiiitttte får väl dem skitungarna tåla, eller hur? Måste vara skitkul att vara dina plastbarn. 
  • Ann Cistrus
    Anonym (uwotm8?) skrev 2014-12-07 18:15:55 följande:
    Chockerande, eller hur? Att någon faktiskt tycker att det är viktigt att barn får umgås med vuxna som inte avskyr dem. Det är ju helt jävla otänkbart att ett barn kan må dåligt över att ens förälders nya hatar en, eller hur? Men liiiiiiiiiitttte får väl dem skitungarna tåla, eller hur? Måste vara skitkul att vara dina plastbarn. 
    Men för helv..... Var skriver ts att hon hatar sin partners barn? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (MM)
    Om du läser i hennes TS så ser du att det står att hon gillar sina bonusbarn men att hon kan tycka det är jobbigt att aldrig få någon egentid med sin man. Så du läser nog in det du själv väljer att läsa.
  • Iam
    Ann Cistrus skrev 2014-12-07 18:17:36 följande:

Men för helv..... Var skriver ts att hon hatar sin partners barn? 

Det är skrämmande hur låg läsförståelsen är bland medlemmarna på fl.
  • Anonym (Bonusmorsan)
    Anonym (Bäst) skrev 2014-12-07 17:17:33 följande:
    Klart det är skönt! Det är ju inget som förändrats sedan man bodde tillsammans med barnets andra förälder- man hade halva ansvaret då och man har det nu. Fast nu får man en hel vecka på sig emellan att rå om sig själv, göra vad man vill.

Det tar ett tag att vänja sig bara men skilsmässa är verkligen det bästa av allt- halva ansvaret, egentid, kvalitetstid med barnen för man är mer rädd om tiden med dem än innan!
    Det är väl bra om du trivs med att rå om dig och själv och göra vad du vill veckan du inte har barnen. Men jag undrar, vad är det du inte kan göra när barnen är med och varför kan man inte rå om sig när barnen är med? När min sambos barn är hos sin mamma tycker jag att det är så tomt. Jag och sambon är mycket aktiva och gör vad vi vill, sportar, går på bio, lagar mat tillsammans - men inget av det är inte lika roligt utan barnen. Jag blir lite nyfiken. Vad sjutton gör alla där barn inte kan vara med? Varför är barnen i vägen tycker du? Jag menar inte att kritisera dig, men jag är bara nyfiken.
  • Brumma

Varför känner du det nödvändigt att hitta på saker om TS? För att få trycka ner ngn i allmänhet eller är det just bonusmammor du gillar att ge dig på?

Vill du argumentera och framföra en åsikt så kan jag garantera dig att det funkar betydligt bättre om du håller dig till sanningen istället för att hitta på saker bara för att du skall kunna visa ditt förakt...
Svar på tråden Jobbigt när man är tillsammans med någon som aldrig är barnledig!