Anonym (Bäst) skrev 2014-12-07 17:17:33 följande:
Klart det är skönt! Det är ju inget som förändrats sedan man bodde tillsammans med barnets andra förälder- man hade halva ansvaret då och man har det nu. Fast nu får man en hel vecka på sig emellan att rå om sig själv, göra vad man vill.
Det tar ett tag att vänja sig bara men skilsmässa är verkligen det bästa av allt- halva ansvaret, egentid, kvalitetstid med barnen för man är mer rädd om tiden med dem än innan!
Det är väl bra om du trivs med att rå om dig och själv och göra vad du vill veckan du inte har barnen. Men jag undrar, vad är det du inte kan göra när barnen är med och varför kan man inte rå om sig när barnen är med? När min sambos barn är hos sin mamma tycker jag att det är så tomt. Jag och sambon är mycket aktiva och gör vad vi vill, sportar, går på bio, lagar mat tillsammans - men inget av det är inte lika roligt utan barnen. Jag blir lite nyfiken. Vad sjutton gör alla där barn inte kan vara med? Varför är barnen i vägen tycker du? Jag menar inte att kritisera dig, men jag är bara nyfiken.