• Anonym (thea)

hur länge blödde ni efter ma?

undrar även om fler haft ont en längre tid...

såg på ultraljud i v 10 att fostret dött i v 8 jag fick cytotec med mig hem....

tog det på torsdag morgon det satte igång runt 17 på em och då blödde jag rejält men sedan fredag har det bara kommit lite blod men det är 1,5 vecka sedan och det kommer lite varje dag...

jag får också ont i magen när jag rör mig för mkt eller sitter för länge.... är det nåt som känns igen..

fick missfall i juli och nu detta,,,,börjar misströsta att det blir fler barn :-/

• Svar på tråden hur länge blödde ni efter ma?
  • Anonym (***)

Jag blödde i 2,5 veckor efter men jag hade lite komplikationer. Har du varit på efterkontroll och kollat att allt är borta??? Jag kan inte säga att jag hade ont så har du det så kontakta bm eller gyn. 

Har haft några missfall men är i v22 nu och det ser fint ut så ge inte upp hoppet.. 
    Ta hand om dig ...

• Anonym (7 veckor)

Jag fick konstaterat MA 19 okt fick Cytotec i 2 omgångar. Sen fick jag Methergin en omgång. Efter att ha blödigt i 5 veckor konstaterade läkaren att det fortfarande fanns rester kvar som gjorde att kroppen trodde jag var gravid så då blev jag skrapad. Så totalt har jag blödigt ca 7 veckor. Inga jätteblödningar... men dock.. 

Nu väntar jag på första mensen så att vi kan börja försöka igen.. 

Lycka till! 

• Marie89

Jag blödde om jag inte minns fel först tre veckor och sen paus en vecka sen blödde jag tre till, inte mycket mer än första veckan men var jobbigt, sen fick jag en normal mens och sen blev jag gravid och har nu en underbar dotter.

Det var väldigt tufft med MA jag mådde jättedåligt! Hoppas du snart får ditt barn!

Svar på tråden hur länge blödde ni efter ma?