Jag vill bli inlagd på psyk
Hej.
Till att börja med så är jag 18 fyllda år, och jag studerar på komvux. Jag går i terapi en gång i veckan, går regelbundet hos en läkare för att bli diagnostiserad och är på medicinering (20mg). Jag har gått igenom trauman och varit i en depression större delen av mitt liv, men inte förrän nu har jag fått hjälp.
Jag hoppade av gymnasiet då jag har social fobi, inte klarar stressen, inte var intresserad.. Ja ni vet! Så jag pluggar alltså på komvux, då jag fick dispans från min hemkommun. MEN - nu är reglerna på komvux ändrade och jag kommer inte få dispans igen. Vilket ger mig, i stort sett, inga alternativ. Jag avslutar kurserna på komvux den här veckan, sedan har jag inget mer.
Mitt liv faller sönder. Jag mår psykiskt dåligt och kämpar igenom varje dag, och nu kan jag inte få någon utbildning heller. Jag har konstiga tankar varje dag, står jag vid tåget tänker jag "undrar vad som händer om jag skulle hoppa, undrar hur ont det gör" och sånt. När jag använder en kniv och skär t.ex frukt så funderar jag på att "slinta" med kniven rakt på handleden. Jag står i duschen och fantiserar hur det skulle kännas att blöda ut, att tömmas på blod och bara dö. Självklart skulle jag aldrig ta mitt liv (hej dödsångest) men ändå. Det är väldigt jobbigt. Jag har tankar om det hela tiden, vart jag än är. Och jag har varit nära på att skada mig själv många gånger.
Jag har funderat i nästan ett halvår på att jag vill bort härifrån. Bort från alla måsten och bara få tyna bort en stund, för att sedan hämta ny kraft. Jag vill bli inlagd. Bara ett tag. Få ligga där i en säng och skita i allt, bara få försvinna en stund och slippa krav. Få vilja dö, men veta att personalen ser till att jag inte gör det. Att någon annan tar hand om mig.
För jag orkar verkligen inte längre. Jag har ingenting, jag ser inte fram emot någonting och allt är bara grått. Jag vill inte leva.
Vad ska jag göra, vart vänder jag mig? KAN jag göra någonting alls?